A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Which party do you belong to?"

Fordítás:Melyik párthoz tartozol?

3 éve

17 hozzászólás


Bauer01

Már itt is csak párt van??? NINCS BULI??? Érdekes életszemlélet :(

3 éve

Szakiani

:-D

3 éve

oregkvinto

azt írtam hogy melyik bulihoz tartozol?nem fogadta el!

3 éve

Kincskereso

De már sokadjára bukom el! Pont így. Csaknem hetente! Lehet, hogy a bulik közelebb állnak hozzám, mint a pártok?

3 éve

batinthesun

Ezert tart itt ez az orszag...

1 éve

PterBek

Mióta buli bármelyik párt is?

1 éve

MartonGeza

A "helyes megoldás" csak akkor helyes valóban, ha feltételezzük, hogy a kérdező ismeri az összes pártot. Ha nem így van (és általában inkább ezt feltételezhetjük), akkor helyesebb a "milyen párthoz tartozol" fordítás.

3 éve

biktopx

Itt a "party" szó inkább szlengként szerepel. A "párt" helyettesíthető lenne egy csomó mindennel...

2 éve

iolah2

Mely párthoz kötődsz? ez ugyan az mint a Mely párthoz tartozól?

3 éve

tamas.karp

amúgy az, hogy pl. parlamenti párt azt, hogy mondják angolul?

3 éve

emokehojdu

Party=párt? És miért kell a végére az a 'to'?

3 éve

E.Melinda
E.Melinda

Szerintem a -hoz, -höz-t jelentené a "to" :-)

3 éve

karak74

Pontosan. Kijelentőben: You belong to Béla party. A Béla párthoz tartozol. Ha nem tudjuk, hogy melyikhez, (Béla, vagy Ica párthoz,) akkor a Béla párt kicserélődik which party-ra (melyik párt-ra), és a kérdő szórend értelmében legelőre megy kérdőszó gyanánt. Ezen kívül az első segédige helyet cserél az alannyal (mert itt nem az alanyra kérdezünk rá). Mivel itt nincs első segédige, így joker gyanánt beugrik a do a you (vagyis az alany) után segédigeként (azaz itt nem lesz önálló jelentése), és ez cserél helyet az alannyal, azaz a you-val. Ugyanilyen tökéletes megoldás az is, ha a to is "hozzáragad a cucchoz", és együtt vándorol a which party-val. Azaz To which party do you belong?

1 éve

JnosnBaran

Én pontosan azt válaszoltam amit megoldásként feltüntetett Melyik párthoz tartozol, mégsem fogadta el

1 éve

RincziErzs

Party az buli. Vagy nem.?

10 hónapja

iolah2

Melyik párttal szimpatizálsz

7 hónapja

espontapon1

Honnan lehet tudni hogy pártra vagy valamilyen rendezvényre kérdez?

7 hónapja