1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "They make beer."

"They make beer."

Překlad:Oni vyrábí pivo.

November 16, 2014

26 komentářů


vapiscz

Pivo se vaří, ačkoli je to zavádějící, do češtiny to má být správně přeloženo jako "Oni vaří pivo" (nebo jen "Vaří pivo"). Osobně bych tuto větu úplně vyřadil, protože pro začátečníky může být zkrátka matoucí.


Nemesis_NaR

Já bych se na to díval jinak: Co mě má tato věta vlastně naučit? Pravděpodobně to, že vyrábění čehokoliv se řekne pomocí "make". Stejně tak se totiž můžeme říct:

"They make chairs" = "Vyrábí žídle"

Je nám jedno jestli židle klíží nebo šroubují nebo whatever, prostě je vyrábí...


opice1956

Myslím, že správně česky je: oni vyrábějí X on,ona vyrábí


opice1956

Díky za odpověď, tak jsem se poučila i o češtině.


vapiscz

To souhlasím, nicméně beru to tak, že v budoucnu to může být použito i obráceně - pro ty, kteří se budou chtít učit češtinu. A protože je to zavádějící, tak bych tu větu vyřadil. Proč někoho něco učit né úplně správně. Klidně přeci místo beer můžeme použít tebou zmíněné chair.


Nemesis_NaR

A opravdu tak záleží na tom, že se pivo vaří? Já proti větě "Vyrábí pivo" nemám zhola nic. Můžeš říct "Vyrábí slivovici" nebo "Pálí slivovici", významově se to lehce liší a bez kontextu nejde říct co je lepší, obojí je prostě správně.

Nicméně pokud je mi známo, tak tvůrci stejně nemůžou věty mazat ani přidávat, takže praktický výsledek tato diskuze mít nebude :-)


vapiscz

Mně to prostě trhá uši, přinejmenším by varianta "vaří pivo" měla být připuštěna jako správná alternativa. (Což jsem nahlásil, tak snad...)


JanaEcina

Výroba je snad proces a vaření je již jen konkrétní způsob toho procesu,asi jste z oboru,to je stejné ,jako když hudebník řešil suitu


ooommmm

Jak ti to může trhat uši??? vždyť je to naprosto správně. I na wikipedii na stránce pivo je napsáno, hned v první větě je, že se pivo vyrábí. Kdyby uznali překlad, vaří, tak by si někdo myslel, že make znamená vařit. Podívej se na wikipedii co znamená slovo výroba (beze srandy, aspoň to pochopíš).


Vita741127

Nesouhlasim s Vámi


Jionka

Já to přeložil jako: točí pivo :D ale neprošlo to :)


Karoliina765050

Kdyz se pivo toci, uz je hotove ;)


Koftik

Přimlouval bych se i za synonymum "připravují" - v kombinaci s pivem je to nejen popis výroby, ale také například přichystání k expedici. Navíc toto slovo je v navrhovaných významech (jen není uznáno jako správná odpověď).


mkmk84

špatný překlad: "oni vytváří pivo" - nemůže být "vytváří"?


Nemesis_NaR
  1. Lepší překlad by pak byl "They create beer"

  2. Zní to divně.


ooommmm

"Se" tam být nemůže, je tam "they" - "oni", tedy nemůže se pivo vařit/vyrábět nebo cokoliv jiného samo, ale musí ho oni vařit/...


CubinatorTV

oni vytváří pivo neni správně a já nevím proč


Karoliina765050

Prectete si diskuzi, do ktere prispivate, a dozvite se proc.


Hedwig_cz

Ona dělá pivo... Opraveno Duem na: Ona připravují pivo Což je v češtině fakt blbost :(


Karoliina765050

Neni. Vase veta je v jednotnem cisle, ale anglicka veta je v mnoznem. Cili 'ona' tady neni ve vyznamu jedotneho cisla zenskeho rodu (ona zena), ale mnozneho cisla stredniho rodu (ona devcata). A 'ona devcata vyrabi pivo' je prece naprosto spravne.


AjaUllmano

Pivo se vaří a to bez diskuse , guláš se taky vaří a nevyrábí.


Karoliina765050

Vareni je zpusob vyroby.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.