"They make beer."

Překlad:Oni vyrábí pivo.

před 3 roky

25 komentářů


vapiscz

Pivo se vaří, ačkoli je to zavádějící, do češtiny to má být správně přeloženo jako "Oni vaří pivo" (nebo jen "Vaří pivo"). Osobně bych tuto větu úplně vyřadil, protože pro začátečníky může být zkrátka matoucí.

před 3 roky

Nemesis_NaR

Já bych se na to díval jinak: Co mě má tato věta vlastně naučit? Pravděpodobně to, že vyrábění čehokoliv se řekne pomocí "make". Stejně tak se totiž můžeme říct:

"They make chairs" = "Vyrábí žídle"

Je nám jedno jestli židle klíží nebo šroubují nebo whatever, prostě je vyrábí...

před 3 roky

vapiscz

To souhlasím, nicméně beru to tak, že v budoucnu to může být použito i obráceně - pro ty, kteří se budou chtít učit češtinu. A protože je to zavádějící, tak bych tu větu vyřadil. Proč někoho něco učit né úplně správně. Klidně přeci místo beer můžeme použít tebou zmíněné chair.

před 3 roky

Nemesis_NaR

A opravdu tak záleží na tom, že se pivo vaří? Já proti větě "Vyrábí pivo" nemám zhola nic. Můžeš říct "Vyrábí slivovici" nebo "Pálí slivovici", významově se to lehce liší a bez kontextu nejde říct co je lepší, obojí je prostě správně.

Nicméně pokud je mi známo, tak tvůrci stejně nemůžou věty mazat ani přidávat, takže praktický výsledek tato diskuze mít nebude :-)

před 3 roky

vapiscz

Mně to prostě trhá uši, přinejmenším by varianta "vaří pivo" měla být připuštěna jako správná alternativa. (Což jsem nahlásil, tak snad...)

před 3 roky

JanaEcina

Výroba je snad proces a vaření je již jen konkrétní způsob toho procesu,asi jste z oboru,to je stejné ,jako když hudebník řešil suitu

před 3 roky

ooommmm

Jak ti to může trhat uši??? vždyť je to naprosto správně. I na wikipedii na stránce pivo je napsáno, hned v první větě je, že se pivo vyrábí. Kdyby uznali překlad, vaří, tak by si někdo myslel, že make znamená vařit. Podívej se na wikipedii co znamená slovo výroba (beze srandy, aspoň to pochopíš).

před 3 roky

opice1956

Myslím, že správně česky je: oni vyrábějí X on,ona vyrábí

před 2 roky

opice1956

Díky za odpověď, tak jsem se poučila i o češtině.

před 2 roky

Jionka

Já to přeložil jako: točí pivo :D ale neprošlo to :)

před 3 roky

Karoliina765050

Kdyz se pivo toci, uz je hotove ;)

před 5 měsíci

Koftik

Přimlouval bych se i za synonymum "připravují" - v kombinaci s pivem je to nejen popis výroby, ale také například přichystání k expedici. Navíc toto slovo je v navrhovaných významech (jen není uznáno jako správná odpověď).

před 3 roky

mkmk84

špatný překlad: "oni vytváří pivo" - nemůže být "vytváří"?

před 3 roky

Nemesis_NaR
  1. Lepší překlad by pak byl "They create beer"

  2. Zní to divně.

před 3 roky

CubinatorTV

oni vytváří pivo neni správně a já nevím proč

před 2 roky

Karoliina765050

Prectete si diskuzi, do ktere prispivate, a dozvite se proc.

před 5 měsíci

MatjMusil

Pivo se vaří

před 1 rokem

ooommmm

"Se" tam být nemůže, je tam "they" - "oni", tedy nemůže se pivo vařit/vyrábět nebo cokoliv jiného samo, ale musí ho oni vařit/...

před 1 rokem

Hedwig_cz

Ona dělá pivo... Opraveno Duem na: Ona připravují pivo Což je v češtině fakt blbost :(

před 1 rokem

Karoliina765050

Neni. Vase veta je v jednotnem cisle, ale anglicka veta je v mnoznem. Cili 'ona' tady neni ve vyznamu jedotneho cisla zenskeho rodu (ona zena), ale mnozneho cisla stredniho rodu (ona devcata). A 'ona devcata vyrabi pivo' je prece naprosto spravne.

před 5 měsíci

AjaUllmano

Pivo se vaří a to bez diskuse , guláš se taky vaří a nevyrábí.

před 3 dny

Karoliina765050

Vareni je zpusob vyroby.

před 3 dny
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.