"Ta žena jí sendvič."

Překlad:The woman eats a sandwich.

November 17, 2014

14 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Alex147473

V tomhle je AJ záludná. Nikdy nepoznáme o jaký čas jde. V tomhle přìpadě bych viděla za správné odpovědi obě možnosti, nebo se mýlím? Eats/is eating.


BonaRu

Tak, tak. Ve větě 'Oni pijí mléko' uznává Duol. časy oba, ale v 'Ona jí bagetu' jen čas přít.průběhový...


AndrejkaKo3

A prečo is eating? Eats by bolo zle?


Fanda575031

Is eating je přítomný čas průběhový. Znamená to že děj právě probíhá (ale má to i další významy). Zkuste si ho najít na help for English třeba. Eats by znamenalo ze obecně jí sendviče (že je má ráda a chutnají ji). Ve stejném smyslu jako piju kávu (např od mých 15 let)


aliasals

Je možné použít "the sandwich" místo "a sandwich" ?


Nemesis_NaR

Ano, je-li to nějaký konkrétní sendvič o kterém jsme se už předtím bavili (třeba ten, který já mám tak rád nebo ten, který jsem otrávil). Chceme-li říct, že prostě baští nějaký sandwich, tak pak použijeme neučtitý člen.


Lenka88430

Is eating...? Jsem naprostý začátečník a najednou novinka??


Verka179013

Přesně tak, do teď tady tohle vůbec nepadlo


nueby

A vy když se něco učíte, tak vám nikdy neukážou nic nového? Učíte se asi jen věci, které už umíte.


sasa_pokorna

Tohle v angličtině nechápu. Neni jedno jestli napíšu: The woman is eating sandwich.....?? Musi tam být to písmeno: a sandwich [̲̅$̲̅(̲̅ ͡ಠ_ಠ)̲̅$̲̅]


tatka_
Mod
Plus

“a” je neurcity clen a stoji pred pocitatelnym podstatnym jmenem, jako je napriklad sandwich. Dalsi neurcity clen je “an”. Jejich pouziti se ridi vyslovnosti hlasky na zacatku podst jmena.


tatka_
Mod
Plus

Proč je vhodnější průběhový čas (The woman is eating a sandwich.) než prostý (The woman eats a sandwich.), se dočtete v tomto příspěvku https://forum.duolingo.com/comment/30318780


JitkaMicha5

Už opravdu nevím.Napíšu women=špatně,woman také špatně


ZdekaSchoo

Women je špatně, protože je to ženy, woman je dobře, přidejte screenshot, jestli jste tam neměla překlep, napsala jste tam člen...

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.