1. Forum
  2. >
  3. Onderwerp: English
  4. >
  5. "Zij lezen ons een boek voor."

"Zij lezen ons een boek voor."

Vertaling:They read us a book.

November 18, 2014

5 opmerkingen


Diamondbluered

Het is niet 'Zij lezen een boek' maar 'Zij lezen ons een boek voor' eventueel zou 'Zij lezen een boek aan ons voor' ook kunnen

April 11, 2015

Soraya231

waarom kan our niet dat is toch hetzelfde net als us.


AlsEenPoffertje

"our" is niet hezelfde als "us." "our" is een bezittelijk voornaamwoord dat bezit aanduidt, maar "us" is een persoonlijk voornaamwoord. Je gebruikt "our" wanneer iets tot ons behoort, maar je gebruikt "us" wanneer wij een actie ontvangen. Bijvoorbeeld:

  • They read us a book. = Zij lezen ons een boek voor.
  • They read us our book. = Zij lezen ons ons boek voor.

mnxl

Waarom kun je 'she reads us a book' zeggen?


AlsEenPoffertje

"She reads us a book" is niet correct vanwege de werkwoordsvorm. "zij lezen" is "they read," maar "zij leest" is "she reads." Hier zijn de werkwoordsvervoegingen:

  • I read = Ik lees
  • You read = Jij/Je/U leest; jullie lezen
  • We read = Wij/We lezen
  • They read = Zij/Ze lezen

maar...

  • He reads = Hij leest
  • She reads = Zij/Ze leest
  • It reads = Het leest.
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.