Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"Is she a girl?"

Překlad:Je ona dívka?

před 3 roky

2 komentáře


nueby
nueby
Mod

Proponentům překladů se zájmenem "to", např. Je to dívka? navrhuji uvážit, jestli přes o něco přirozenější češtinu váš překlad spíše nepatří k jiné anglické větě, jako třeba Is [it/that/this] a girl? Bude-li tento překlad přesto přijat i zde, je pak dost možné, že

  1. některým uživatelům bude ztížena možnost pocítit rozdíly v angličtině (protože bude přijímán kdejaký významově podobný překlad) a
  2. někteří uživatelé oprávněně budou poukazovat na nepřesnost přijímaných překladů.

Všem uživatelům se přispěvatelé prostě zavděčit nemohou (Božena Němcová asi byla první přispěvatelkou).

Osvědčená cesta i dospělými kurzy na DL je překládat větu co nejpřesněji, ne význam. To znamená používat, je-li to rozumně možné, stejný čas, stejný slovní druh, zhruba odpovídající slovní pořádek, negaci stejného větného členu (it is not significant it is insignificant), co nejběžnější kombinaci v rámci předchozích možností, atd. Zkombinuju-li dvě nebo tři odchylky v kurzu mezi angličtinou a španělštinou, můžu čekat odmítnutí technicky správné odpovědi i tam.

před 3 roky

BarborkaChl1

Dobrý den, Mám dotaz Přijde mi že věta "je ona dívka?" By se v češtině neřekla.
Děkuji " :D

před 1 rokem