"She made me tea."

Překlad:Ona mi udělala čaj.

November 19, 2014

10 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


PetrCurtiss

Ona mi udělala a ona mi dělala. Oboje je minulý čas, proč mi neuznalo dělala?


jgstcd

A jak to "dělala" chapete tady? Pokud je opakovana cinnost by to vetsinou bylo "she used to make me tea". Pokud je to akce ktera probihala v momente kdy se stalo neco jineho by to bylo "she was making me tea".


OndejKrtik

Proč ne "uvařila"? A k jiné větě...nelze používat "ses" místo "jsi se".


ValaCZE

Uvařila je sice českly naprosto správně, jenže zdejší překlady se snaží co nejvíc přiblížit anglickému originálu a v angličtině se čaj dělá.

Ses a sis jsou spisovně.

Jsi se a jsi si jsou nespisovné, a proto bych je, pokud někde jsou navrhovala vyměnit za spisovné tvary.


MirkaEberlov

Mám dotaz a budu šťastna, pokud mi to někdo zodpoví. V předešlé větě muselo být" The little boy said hello TO ME". Said me hello byla chyba. Ale zde je stejný pád, komu čemu, a stačí pouhé "She made me tea?" Proč to také nemusí být TO ME?!


dalovice

Udělala mi čaj. To je špatně?


ZdekaSchoo

to je v pořádku.


pavvvka

mohu prosím požádat o vysvětlení mezi dokonavým a nedokonavým v minulém čase (dělala/udělala, slyšela/uslyšela, čistila/vyčistila) děkuji


ValaCZE

Slovesa dokonavá vyjadřují děj, který už byl ukončen nebo ukončen bude. To znamená, že se jedná o děj nějakým způsobem časově ohraničený. (Udělala - děj dokončený)

Slovesa nedokonavá naopak nevyjadřují a nijak nám neříkají, zda byl děj dokončen, nebo ne. K dosažení cíle a dokončenosti se vůbec nevyjadřují. (Dělala - děj nedokončený)


robod.cz

Předpokládám, že se tazatel ptal na to, jak to odlišit v jazyce anglickém, nikoli českém, na což bych se rád zeptal i já. Předem děkuji za odpověď.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.