Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Dzieci rodzą się każdego dnia."

Tłumaczenie:Children are born each day.

0
3 lata temu

6 komentarzy


Gosia26

Czy to nie jest czas teraźniejszy?

0
Odpowiedz3 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

To jest czas teraźniejszy z tym, że tak naprawdę jest to konstrukcja w stronie biernej, która ma budowę:
podmiot + to be w odpowiedniej formie + Past Participle (III forma czasownika)+ reszta zdania

Forma czasownika to be wskazuje na to, w jakim czasie jest zdanie.

A wszystko dlatego, że po angielsku nie ma czasownika rodzić się. Jest natomiast czasownik rodzić, którego trzy formy to:
bear – bore – born(używana właśnie w zwrocie "be born")/borne(do pozostałych zastosowań).
Po angielsku dosłownie mówimy więc Dzieci są rodzone każdego dnia, itp.

4
Odpowiedz3 lata temu

Gosia26

Dziękuję bardzo :)

0
Odpowiedz3 lata temu

PiotrMlynarczyk

Ja mam w słowniku napisane, że III forma czasownika bear to borne a nie born...

0
Odpowiedz3 lata temu

Gloria_zk

Blad slownika

0
Odpowiedz3 lata temu