"Dzieci rodzą się każdego dnia."

Tłumaczenie:Children are born each day.

4 lata temu

4 komentarze


Gosia26

Czy to nie jest czas teraźniejszy?

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

To jest czas teraźniejszy z tym, że tak naprawdę jest to konstrukcja w stronie biernej, która ma budowę:
podmiot + to be w odpowiedniej formie + Past Participle (III forma czasownika)+ reszta zdania

Forma czasownika to be wskazuje na to, w jakim czasie jest zdanie.

A wszystko dlatego, że po angielsku nie ma czasownika rodzić się. Jest natomiast czasownik rodzić, którego trzy formy to:
bear – bore – born(używana właśnie w zwrocie "be born")/borne(do pozostałych zastosowań).
Po angielsku dosłownie mówimy więc Dzieci są rodzone każdego dnia, itp.

4 lata temu

Gosia26

Dziękuję bardzo :)

4 lata temu

Radekxd

Po co are ??:D

3 miesiące temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.