Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Czy mamy szklanki?"

Tłumaczenie:Do we have glasses?

3 lata temu

15 komentarzy


gaby.k.

Przepraszam, może to totalnie głupie pytanie i mi się coś pokręciło po prostu, ale dlaczego nie można zadać tego pytania: ,,Have we got glasses?"?

3 lata temu

buskes76

wg mnie też ok (choć ponoć nie zawsze można użyć tej konstrukcji a poza tym jest czasem staromodna)

1 rok temu

rahim373

Czemu nie "Have we got glasses?"

2 lata temu

phoodgie

Dlaczego tym razem the glasses jest błędem?

3 lata temu

adpioro
adpioro

Ponieważ pytanie jest o jakiekolwiek szklanki. Jeśli byłaby jakaś konkretna szklanka wskazywana, wówczas pojawia się przedimek 'the'. Poza tym kursem polecam wiedzę teoretyczną uzupełniać jakimś zewnętrznym źródłem. Nie pamiętam, czy jest jakiś zakaz wstawiania linków, zatem od siebie polecę tę stronę: http://www.e-ang.pl/

3 lata temu

MonikaKowa20

Have we got glasses? Niepoprawne?

2 lata temu

NormalnieN5

A mogło by być. Are we having a glasses?

2 tygodnie temu

pjurek

Dlaczego nie uznaje the glasses

2 lata temu

Olamagato

Dlaczego "Do we have a glasses" też jest źle? Przecież pytanie może być o nieokreślone szklanki.

3 lata temu

kotBonifacy

a/an stosuje się tylko do pojedynczych przedmiotów, jak jest liczba mnoga albo the albo nic

3 lata temu

adka2004

Albo some w zdaniach twierdzoncych l.m i any w przeczeniach l.m.

2 lata temu

KrzysztofA436393

Dlatego ze a/an stawiamy tylko przed rzeczownikami w liczbie pojedynczej a glasses=szklanki a to jest liczba mnoga.

2 lata temu

TadeuszKo

Do we have (a) glasses?

2 lata temu

JolantaWie2

mam problem ze słówkami. za mało ich znam

3 lata temu

witek890

2 godziny nauki CODZIENNIE przez 2 lata i bedziesz swobodnie mowic pisac czytac.

2 lata temu