1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Každý mi tak říká."

"Každý mi tak říká."

Překlad:Everyone calls me that.

November 20, 2014

29 komentářů


Vlcek1942

Poprosím o vysvětlení: v aplikaci Duolingo je u této věty použit anglický překlad ,,Everybody tells me that." A v online výuce na internetu je tento překlad neuznán a jako jediná správná odpověď je pouze ,,Everybody calls me that." Proč? Pouhý nesoulad, nebo je někde chyba?


kacenka9

Tam jsou dva ruzne vyznamy a v te cestine je to spatne rozeznatelne. Everybody calls me that = je asi ten castejsi a normalnejsi. Kazdy mi tak rika. Treba Tondo. Kazdy mi tak rika i kdyz se jmenuju Jonas.

Everybody tells me that = kazdy mi tak rika. Kazdy mi rika, ze je to tak.


MartinGroot

Pěkné vysvětlení, ale pokud je to vytržené z kontextu , měli by platit oba významy a ne tohle posuzovat jen podle pocitu moderátora , protože není možné číst myšlenky jak tuto větu kdo zrovna myslel.


MirkaEberlov

Ovšem česky by to nebylo "Každý mi tak říká", ale Každý mi to říká. A ten rozdíl je zcela jasný!


Vlcek1942

Aha, díky. V české větě by mělo být nějak naznačeno, jak je to myšleno. Ale toto jako moderátoři nemůžete asi změnit.


Jenda-48

Já to překládám "Každý mi TO říká", myslím tim větu Everyone tells me that.


hajounek

Everybody calls me like that. Mohlo by?


kacenka9

Nekdy neni u jazyku lepsi vysvetleni, nez, protoze se to proste tak nerika.

Kazdy mi rika jako tak. Ono se to neda rici ani cesky.


Zdena2403

No to som zase stratená :( . Myslela co si, že call znamená volať.


BlanchRad

Ano volat. Ale ne jen ve smyslu telefonovat, ale i ve smyslu oslovovat nebo volat na někoho.


JitKaRaven

Jen dotaz, šlo by říct "Everybody calls me this way"?


Vlcek1942

"Everyone says me that" je také správně?


jgstcd

No, neznamena to podle mne vubec nic. "Everyone says me that" proste neni.


Nemesis_NaR

Děkuji.

A to "Everyone tells me so" od pana prezidenta taky není vhodný překlad české věty? To znamená spíš "My new haircut is great, everyone tells me so", je to tak? Takový význam ale tato česká věta nemá, tam by muselo být "Každý mi to říká." Bo "Každý mi tak říká" se zcela určitě týká pouze jména/oslovení.


borecmisak

Protože nejsem tvrdě kovaný žáček angličtiny/samouk/, nemohu stopro trvrdit, že můj překlad: each call me that je správný, přesto jsem to zkusil vedlejším tlačítkem a jestli se mýlím, prosím , vzhledem k předchozím vysvětlením typu , že se to tak běžně neříká ,o totéž, protože se to v učebnicích nedozvím, jen od kovaných angličtinářů! A s těmi momentálně nemám kontakt ,kromě Duolinga! Děkuji


kacenka9

Jsme, zase, trosku v kategorii 'to se nerika'. je to takove nedodelane. Each....KDO? Each of them (kazdy z nich) by slo, i kdyz by to byla trosku jina veta, ale sla by rict. Pouhe 'each' bez pridani ceho each to je moc v AJ nejde.


borecmisak

Ano, děkuji, šlo mi o to vysvětlení , snad už si budu nadále pamatovat, že EACH se musí ještě něčím upřesnit a že by mu bylo samotnému smutno :-)


JITKA35856

Proč ne " everybody" call me that ?


Danka537294

Já bych řekla, že schází "s" třetí osoby...calls (body-1telo)


ZuziBohm1

Prosim, kdy používat výraz tell a kdy call. Děkuji.


borecmisak

Já to cítím tak, že tell je někomu něco sdělovat/informaci/a call je někoho oslovovat, volat na něj/tady zpravidla žádnou informaci nepředáváte/, ale možná Vám to lépe vysvětlí někdo z moderátorů .


MoninkaK

Everybody calls me so.


jgstcd

To se tak nerika.


MartinGroot

gramaticky správně bohužel duolingo nenabízí tuhle možnost to je celé

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.