"Moje sestra je ve vězení."

Překlad:My sister is in prison.

November 20, 2014

14 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


MarekPolek

proč není správná odpověď se členem?např. My sister is in "A" prison


Nemesis_NaR

Bez kontextu by to asi mělo být uznáno...

Každopádně "in prison" se pojí se slovesem a je vlastně považováno za část slovesa, což má i nějaký odborný název, na který si ale fakt nevzpomenu. Něco podobného by bylo "be/go on holiday" = "být/jet na dovolenou", kde taky u holiday není člen.

Pak ale proč verze s "a" by uznaná být měla: "My sister is in a prison (somewhere in Nebraska)" = "Moje sestra je v (nějakém) vězení (někde v Nebrasce)", kteroužto větou spíš zdůraznuju, že ta budova se nachází v Nebrasce, než že sestra je za mřížemi, což třeba ten druhý už dávno ví, jenom nevěděl kde.


miko37

Prečo nie je pred "prison" člen ?????


ladavala

Kdy použít nulový člen? Kdy nepoužívat člen? (mimo jiné) Před: school, university, college, hospital, church, prison v případě, že zmiňujeme tyto instituce v souvislosti s účelem, ke kterému slouží. Když chodíme do školy jako žáci, když jsme v nemocnici jako pacienti. Pokud o nich mluvíme jako o budově, o stavbě, kam jdeme, pak je používáme se členem. I go to school every day. Každý den chodím do školy. (Nemluvím o žádné konkrétní škole, ale o tom, že jsem školou povinný. Jsem žákem školy.) ALE My parents have to go to the school because my teacher wants to speak with them. Rodiče musí jít do školy, protože chce s nimi mluvit má učitelka. (Rodiče nechodí do školy jako žáci, je to místo, kam si jdou promluvit s učitelkou.) Peter was taken to hospital. Odvezli Petra do nemocnice. (Je tam jako pacient.) ALE We went to the hospital to visit him. Šli jsme ho navštívit do nemocnice. (Šli jsme tam jako návštěva, nikoliv jako pacienti.)


PavelNovk773781

Je nekolik slov pred ktera se clen vetsinou nedava. Temi jsou myslim: bed, prison, hospital, church, home, school a work. Pomucka je, ze tam musime chodit. Aspon nekdy nebo kdyz neco provedeme ci se nam neco stane.


Jirka_A

protože viz krásná odpověď Nemesis výše.


Petisko1

Ja bych si dovolil opakovat otazku týkající se použití "at" Podle mne a anglické"logiky předložek" by to měla být správná varianta.... žádám o vysvětlení proč tomu tak tak není.. děkuji


ladavala

Našel jsem toto vysvětlení na https://english.stackexchange.com/questions/67036/how-do-american-english-and-british-english-use-the-definite-article-differently 1. He is in prison. - He's a prisoner. 2. He is at prison. - We don't say this. 3. He is in the prison. - He's inside the building. He might be a prisoner, a warden, a visitor... 4. He is at the prison. - He's on the grounds, not necessarily inside the building - he might be waiting in the car while his wife visits her brother.


welcomedrink

proč nemůže být "jail" ?


Nemesis_NaR

To by mělo být správně. Přičemž strejda Google mi prozradil, že nejsou volně zaměnitelná - "jail" je krátkodobé včetně lidí čekajících na rozsudek, zatímco "prison" je dlouhodobé. Navíc mají i různého provozovatele :-)

Každopádně chyby prosím hlásit přes "Ohlásit problém" viz https://www.duolingo.com/comment/5096886


Eva588341

nemuze byt my sister is uder arrest ?


ladavala

"Under arrest" znamená zatčený popř. ve vazbě. Ne ve vězení.


Pepa970942

Předchozí věta: But a prison is a prison. A nyní bez členu?


ladavala

Nulový člen se také používá v mnoha pevných předložkových vazbách. Je to především v těchto případech: některé "instituce":

at school , at work , in hospital , in church , in prison , at home
(tak to je i s předložkami TO nebo FROM - to work, from school atd.)

https://www.helpforenglish.cz/article/2009032605-cleny-nulovy-clen

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.