Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Tak, pada."

Tłumaczenie:Yes, it rains.

3 lata temu

4 komentarze


psi22

dlaczego "tak, pada" ma znaczyć: "tak, to deszcz"?

3 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Rain jest w tym zdaniu czasownikiem oznaczającym pada deszcz.

3 lata temu

R-r-Leo
R-r-Leo

Is it ok (and understandable) to say "tak, pada" instead of "tak, pada deszcz"?

3 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Yes, although semantically there is nothing that implies rain, because we use "pada" with all kinds of precipitation:
"it rains = pada deszcz"
"it snows = pada śnieg"
"it hails = pada grad"
But, because rain is the most common one, you can simply say "pada" meaning "pada deszcz".

3 lata temu