"Where are you tonight?"

Překlad:Kde jsi dnes v noci?

November 22, 2014

22 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


Nathalli_H

Jaký je rozdíl mezi tonight a night


1065114442

Tonight je dnes večer a night je noc


JanaRychlk1

Tonight-večer, night-noc jestli se nepletu


Karoliina765050

Evening - vecer

Night - noc

Tonight - dnes vecer/dnes v noci


TedKlimes...

proč tam nemůže být kde jsi byl dnes v noci? ?


OliverBens1

What does "dnes v noci" mean? I know it means "tonight", but what does it literally translate to? Or does it all just mean tonight literally? Thanks!


kacenka9

Right. Czech has more of a distinction between an evening and a night than English. Tonight is a very confusing word for czech students as they assume it means 'this night', thus time past 10 pm or so. You would never use 'tonight= this night = tuto noc' for time around 6 p.m. That is strictly an evening. Night is when you typically sleep in Czech. Dnes v noci literally means 'today at night'.


OliverBens1

Thank you! So in Czech you wouldn't say "Dnes v noci" when saying "We'll have dinner tonight at 6" for example, because I think from what you said "Dnes v noci" is used for night e.g. 10pm? So what would you use evening in that example to mean 6pm? I hope that made sense.


Karoliina765050

No, we definitely wouldn't say 'dnes v noci' when talking about dinner at 6 pm. As Kacenka explained, in Czech, night is the time when you sleep, and should we generalise, I would also think that the line between evening and night would be around 10 pm. Let me give a few examples:

I'm gonna watch the Lunar eclipse tonight. It should occur around midnight. - Dnes v noci budu sledovat zatmeni mesice. Melo by byt okolo pulnoci.

I'm meeting my boyfriend at 7 pm tonight for cinema and dinner. - Mam dnes vecer v sedm sraz s pritelem, jdeme do kina a na veceri.

If there is not time available, the activity in question might give it away, too: E.g., if you talk about dinner, it'll probably be 'dnes vecer', if you talk about sleeping/a night shift/staying up late/etc., you'll likely use 'dnes v noci'.


MirkaEberlov

Celou dobu mi Duolingo vtlouká do hlavy, že "tonight" je VEČER!!! Jak to, že u tohoto překladu to najednou neplatí?! Něco vyžadujete, ale jen někdy a předem není dáno KDY?!


ladavala

Je uznáváno "v noci" i "večer".


vitek395

Dal jsem kde jsi v noci a funguje nechápu.


ladavala

I tato varianta bez dnes/dneska je, nevím jestli omylem, uznávaná.


Ales52317

Jaký je rozdíl dnes večer a dnes v noci..?


Karoliina765050

Dnes vecer je treba v 19 hodin, zatimco dnes v noci je treba ve dve rano.


Lada970291

Tak dnes večer nebo dnes v noci?


ladavala

Odpověď Kačenky viz zde: https://forum.duolingo.com/comment/5877539

Aha. No, tam je to trosku jinak. Ono spojeni 'last night' a 'tonight' totiz ne uplne znamena noc, ale vecer. Ptala jsem se domorodce, jak konkretne by casove vymezil vyraz tonight. Rikal ze temer cokoliv mezi 18:00 a 24:00, ale prvni mu naskoci neco mezi osmou a devatou. Kdyz se zeptate, jestli pujdeme tonight do kina, tak tam jdeme vecer a temer urcite se nejedna o nejake specialni nocni predstaveni. Kdybych chtela vedet, jestli nekde nekdo travil noc - vyhneme se pratelum a dame toho chudaka na nocni sluzbu, tak se zeptam, jestli pracoval 'overnight'. No, a nebo teda jestli u toho pritele byla 'overnight'.

Az v druhem planu se pouziva jako noc a pak to musi vyplynout z kontextu. I could not sleep last night - Nemohl jsem minulou noc spat. Tak predpokladame, ze to bylo v noci.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.