1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The boy's dog"

"The boy's dog"

Překlad:Chlapcův pes

November 23, 2014

42 komentářů


kacenka9

Ano. System vam take uzna "pes (toho) chlapce, hocha, kluka" "(ten) klukuv, chlapcuv, hochuv pes"


J.DaveR

Co treba chlapcovo pes anebo (toho) chlapce pes


Kytka_aktyK

Řekla bych že obě varianty jsou paskvil. Ta první naprostý. V druhém případě bych přehodila slovosled (pes (toho) chlapce).


HerrMoandor

tohohle asi není české slovo co ? :D


kacenka9

Je. druhy pad od 'tenhle'. Super web na kontrolu tohohle je http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=tenhle&dotaz=tohohle&ascii=0


ave269612

Tvar "chlapcovo" ve spisovné češtině existuje. Jako přídavné jméno přivlastňovací je jediné správné pokud pořivlastňujeme osobu, zvíře nebo věc středního rodu, na př. chlapcovo dítě, chlapcovo kotě, chlapcovo jméno. Pes je rodu muzského, takze chlapcovo pes nelze !


ZuzkaNeFuska

Myslím, že existují lidé, kteří tak nějak nářečně jsou schopni použít spojení chlapcovo pes. Znám to od manžela a musela jsem si na to zvyknout. U nich v rodině to takhle říkají všichni.


KaeiM.Pevn

Prave protoze to je narecim, tak to nelze, duo bere jen spisovnou cestinu. Ale to v chatu padlo milionkrat.


kacenka9

No, on ten trpaslik, co sedi v pocitaci a vyhodnocuje ty odpovedi totiz mluvi pouze spisovne a srozumitelne cesky a 'kluka pes' do teto kategorie nespada.


Pavel174315

Snad principem tady toho snazeni je tak nejak si procvicit/ naucit se AJ, ano. Pointa by mohla bejt pochopit smysl prekladu do cestiny .. :)


svrsheque

jo, ale on vám tady špatný český odpovědi, abyste nemuseli umět správně česky, nikdo nepřidá. kompromis nečekejte.


Hana.lol

můžu se zeptat nahlásila jsem že mi nejde zvuk u počítače proto nemůžu udělat tenhle poslech. Mohlo by se to udělat abych dočasně tyto hlasové otázky neměla:


jgstcd

V nastaveni lze takova cviceni vypnout (a potom znovu zapnout, az bude fungovat).


sylvie2Malenka

nevím jak napsat boys s čárkou jak se to píše anglicky mám nastavenou jen českou klávesnici a tam nic takového není


Nemesis_NaR

Je to tam schované na klávese nacházející se někde v blízkosti entru. Bez shiftu by to mělo psát přehlásku, se shiftem pak tady tuto čárku, která se správně jmenuje apostrof.


PetrLokvenc

podržet levý Alt a na numerické klávesnici napsat 39.


LuckaVotrubova

Též děkuji.


sylvie2Malenka

díky za radu a odpověď teď už to bude O.K.


Petr-roomboy

... už je to "blbovzdorné", a bere to i moje "boy´s" ... s čárkou /diakritické znaménko/ namísto apostrofu. Za mě dobré.


Katie584556

Mohla bych se zeptat proč je vubec na zacatku The? Prosim vas neberte mi to za zle ze se ptam


kacenka9

Tady je to hlavne proto, ze dost urcite hovorime o nejakem urcitem psovi. Uz rikame, ze je jakehosi hocha, takze uz asi jde o urciteho psa. Neurcity clen by tam za velmi ojedinelych okolnosti byt i mohl, ale to by byl zvlastni pripad, mluvit o psovi nejakeho chlapce a pritom jakoby rikat 'nejaky pes'


MirkaEberlov

:-D No jo, ale ten člen patří k chlapci! O kus zpět, mi to tak bylo vysvětleno! A bere to i " a boy's dog" i " a girl's cat". Je pravda, že jsem měla v těch členech taky guláš, ale při návratu na začátek se mi zdálo, že jsem to pochopila. Prosím, neberte mi iluze! :-)


nueby

Máte pravdu. Na některé diskutéry o příslušnosti členu v "the boy's dog" platí výměna "the" za jiné určující slovo:

  • your boy's dog

Tam už je zcela jasně vidět, že určující slovo určuje první podstatné jméno. Ten "operátor" 's funguje tak, že má těsně před sebou neviditelné závorky.

  • He is (their youngest daughter)'s husband.

Najít ty neviditelné závorky na úrovni 25 asi už zvládnete sama. Prostě musí uzavírat dobře vytvořené sousloví, které by samo mohlo fungovat jako větný podmět.


Richi5213

ja som dal ze "toho kluka pes" a neuznalo mi to :((


Anislavka123

Tady bude asi problém jazyková bariéra protože v češtině je to úplný blábol a nedává to smysl


TomMiketar

Psycho diskuze :-D, màm se členy problém podobný, že se mi nechce zjistit kdy a kde je používat, ale ze školy to mám prostě vsugerované a proto nedělám v překladech chyby


Darek770470

"Ten pes je chlapcův" neuzná :(


Neznamo7877

Dobrý den. Tuto větu : " The boy's dog " , jsem přeložila jako : " Pes ( toho ) chlapce a systém mi to neuznal. Nevím kde je chyba a prosím o vysvětlení , ať tuto chybu již nedělám.Děkuji


Tereza663911

Takže toho chlapce pes je špatně?


Nikoolkaaaaaa

Dobrý den , proc nemůže být " Toho kluka pes "


KaeiM.Pevn

Protoze to je cestin jak noha


Kytka_aktyK

Prosím, proč je zde apostrof? Neznamená to pak, když to prodloužím: boy's - boy is? Tedy chlapec je pes?


KaeiM.Pevn

Muze. 's je jak privlastnovani tak zkratka pro is, zalezi na kontextu. A nutno rict, ze se tak is zkracuje v mluvene nez v psane eng. A skutecne je spravne oboje.


Honza469751

Omyl pri zmacknuti... a hned chyba. Nejde vratit...


lilpepis

Klukovo pes by mohlo také jít.


KaeiM.Pevn

Ne nemohlo je to nespisovne


EmaKorinkov

Toho chlapce pes by nešel?


EmaKorinkov

Toho chlapce pes?


andrewtureson

Toho clapce pes je tada spatne? Me to neuznalo

Související diskuze

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.