1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The boy's dog"

"The boy's dog"

Překlad:Chlapcův pes

November 23, 2014

61 komentářů


kacenka9

Ano. System vam take uzna "pes (toho) chlapce, hocha, kluka" "(ten) klukuv, chlapcuv, hochuv pes"


J.DaveR

Co treba chlapcovo pes anebo (toho) chlapce pes


Kytka_aktyK

Řekla bych že obě varianty jsou paskvil. Ta první naprostý. V druhém případě bych přehodila slovosled (pes (toho) chlapce).


Eva988738

Tak chlapce pes neuzná


HerrMoandor

tohohle asi není české slovo co ? :D


kacenka9

Je. druhy pad od 'tenhle'. Super web na kontrolu tohohle je http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=tenhle&dotaz=tohohle&ascii=0


katy.land

To ano. Ale "tenhle" je hovorové. Spisovné je "Tento". Takže ve 2. pádě za mě tohoto:)


ave269612

Tvar "chlapcovo" ve spisovné češtině existuje. Jako přídavné jméno přivlastňovací je jediné správné pokud pořivlastňujeme osobu, zvíře nebo věc středního rodu, na př. chlapcovo dítě, chlapcovo kotě, chlapcovo jméno. Pes je rodu muzského, takze chlapcovo pes nelze !


davidbartos2580

to s s apostrofem zní jako šibnutý had


kacenka9

No, on ten trpaslik, co sedi v pocitaci a vyhodnocuje ty odpovedi totiz mluvi pouze spisovne a srozumitelne cesky a 'kluka pes' do teto kategorie nespada.


MirkaEberlov

Doprčic! Před nedávnem (na konci úloh) mi bylo vehementně tvrzeno, že holka i kluk jsou SPISOVNÉ! Tak se na tom dohodněte! Co tedy "klukův pes"?! Omlouvám se, ta hrůza "kluka pes" mi předtím unikla, ale " kluk a holka" mi pořád dost vadí :-)


Hana.lol

můžu se zeptat nahlásila jsem že mi nejde zvuk u počítače proto nemůžu udělat tenhle poslech. Mohlo by se to udělat abych dočasně tyto hlasové otázky neměla:


jgstcd

V nastaveni lze takova cviceni vypnout (a potom znovu zapnout, az bude fungovat).


sylvie2Malenka

nevím jak napsat boys s čárkou jak se to píše anglicky mám nastavenou jen českou klávesnici a tam nic takového není


Nemesis_NaR

Je to tam schované na klávese nacházející se někde v blízkosti entru. Bez shiftu by to mělo psát přehlásku, se shiftem pak tady tuto čárku, která se správně jmenuje apostrof.


PetrLokvenc

podržet levý Alt a na numerické klávesnici napsat 39.


sylvie2Malenka

díky za radu a odpověď teď už to bude O.K.


Petr-roomboy

... už je to "blbovzdorné", a bere to i moje "boy´s" ... s čárkou /diakritické znaménko/ namísto apostrofu. Za mě dobré.


Katie584556

Mohla bych se zeptat proč je vubec na zacatku The? Prosim vas neberte mi to za zle ze se ptam


kacenka9

Tady je to hlavne proto, ze dost urcite hovorime o nejakem urcitem psovi. Uz rikame, ze je jakehosi hocha, takze uz asi jde o urciteho psa. Neurcity clen by tam za velmi ojedinelych okolnosti byt i mohl, ale to by byl zvlastni pripad, mluvit o psovi nejakeho chlapce a pritom jakoby rikat 'nejaky pes'


MirkaEberlov

:-D No jo, ale ten člen patří k chlapci! O kus zpět, mi to tak bylo vysvětleno! A bere to i " a boy's dog" i " a girl's cat". Je pravda, že jsem měla v těch členech taky guláš, ale při návratu na začátek se mi zdálo, že jsem to pochopila. Prosím, neberte mi iluze! :-)


Richi5213

ja som dal ze "toho kluka pes" a neuznalo mi to :((


TomMiketar

Psycho diskuze :-D, màm se členy problém podobný, že se mi nechce zjistit kdy a kde je používat, ale ze školy to mám prostě vsugerované a proto nedělám v překladech chyby


Darek770470

"Ten pes je chlapcův" neuzná :(


Neznamo7877

Dobrý den. Tuto větu : " The boy's dog " , jsem přeložila jako : " Pes ( toho ) chlapce a systém mi to neuznal. Nevím kde je chyba a prosím o vysvětlení , ať tuto chybu již nedělám.Děkuji


Tereza663911

Takže toho chlapce pes je špatně?


Nikoolkaaaaaa

Dobrý den , proc nemůže být " Toho kluka pes "


KaeiM.Pevn

Protoze to je cestin jak noha


Kytka_aktyK

Prosím, proč je zde apostrof? Neznamená to pak, když to prodloužím: boy's - boy is? Tedy chlapec je pes?


KaeiM.Pevn

Muze. 's je jak privlastnovani tak zkratka pro is, zalezi na kontextu. A nutno rict, ze se tak is zkracuje v mluvene nez v psane eng. A skutecne je spravne oboje.


Honza469751

Omyl pri zmacknuti... a hned chyba. Nejde vratit...


JiYEfT

Klučičin pes mě to neuznalo.


KaeiM.Pevn

To neni pes kluciciny ( nezpednosti) ale pes kluka. Klukuv. Mozna myslite na slovo klucina pak je to klucinuv.


Markta651175

Ten pes je chlapcův


Sisi232098

Mě už z těch komentů a rad jde hlava kolem:-)


sylvie2Malenka

prosim o vysvetleni co je pocitatelny a nepocitatelny pods.jmeno? a kde davat a a kde the dekuji


jgstcd

Pocitatelne jsou veci ktere se daji pocitat. Jeden chlapec, dva chlapci, tri chlapci atd. Nepocitatelne jsou veci ktere se nedaji pocitat. Neurcity clen se neda pouzivat s nepocitatelnym podstatnym jmenem.


kacenka9

Ono to vypada neslyslne, ze by se neco nedalo spocitat. Ale nektere veci se spocitat samy o sobe nedaji. Daji se pocitact pouze pomoci nejakych jednotek. Treba voda (a tekutiny obecne) se nedaji spocitat. Jedna voda, dve vody... Asi tim mluvci mysli jedna lahev, nebo jedna sklenice. Ale jedna voda nic neni. Totez plati pro hmoty. Napriklad pisek, snih, mouka, ryze, syr - tady mate kila, kbeliky, kostky, ale samotna vec se neda prepocitat.


Bronica12

A co chleba? Proč je v kategorii nepočitatelných (dle učiva na ZŠ)


Kytka_aktyK

Správně není jeden chleba, ale jeden krajíc/bochník chleba. Nepopírám, že se to normálně nepoužívá špatně.


kochy1

Proc nemuze byt ten chlapec je pes


kacenka9

Protoze to by bylo The boy is a dog.

nejde stahnout boy a is do boy's a dog nejde bez determinatoru, coz v pripade vety nahore je privlastneni chlapci. Ve vete chlapec je pes by tam musel byt clen.


Andysek_

A nemůže být chlapec a pes?


MilanKlter

Co takhle "chlapcovo pes".


Nemesis_NaR

To už tu navrhoval J.Dave a já jen marně přemýšlím, z které části čr tento nářeční výraz pochází. Já su z Jižní Moravy a zní mi to hrozně. Takže ne, to uznáno nebude, ne proto, že to zní blbě mně, ale protože kurz používá výhradně spisovnou češtinu, více o tom zde: https://www.duolingo.com/comment/7117296


LinaDee

plzensko a severozapad :) ovo je tu bezne


PetrCurtiss

souhlas.. plzeňsko a jižní čechy je ovo. jen neříkám že to je asi správně spisovně :) my ze splzně :)))


nueby

Vy asi taky říkáte "tuten"? Měl jsem na kolejích spolubydlícího z Tausu.


MirkaEberlov

To je fakt, jsem z Plzně :-), ale spisovné to -zatím?- není.


Sigac

Je to spisovně špatně (ano i já jsem dal jako odpověď "chlapcovo"), ale pro mne je to zažité od slovenských bratrů asi ještě z dob komunizmu. Slovensky je to správně, viz. http://jazykovaporadna.sme.sk/q/8029/ Alespoň vím proč jsem to napsal špatně.


liphea

"Chlapcovo pes" po slovensky nie je správne ani náhodou, správne je "chlapcov pes", je treba rozlišovať rody :-)


[deaktivovaný uživatel]

    taky nevím, kde si na to chlapcovo pes po Slovensky prisel


Juli_Step

    Proc jenom vsude musim psat the a a. Vzdy kdyz to zapomenu tak mi to neuzna


Nemesis_NaR

    Ano, neuzná. Nepoužívat v angličtině u podstatných jmen členy je asi stejná chyba jako nepoužívat pádové koncovky v češtině (a říkat věci jako "Já jdu ke stůl"). Abychom toto zdůraznili, tak vyžadujeme i u překladu jednotlivých slov členy vždy uvést - tam kde patří, což například nejsou nepočitatelná podstaná jména, kde nemůže být neurčitý člen "a"...


sarance5

    napsala jsem boys dog a ono to neuznalo .. co mam napsat jineho kdyz nevim kde apostrov je?


Nemesis_NaR

    A kdyby sis pořádně přečetla již existující diskuzi, tak bys zjistila, že to tu už je napsané: https://www.duolingo.com/comment/5616386$comment_id=13006100


EMJaneek

    ten pes toho chlapce

    Související diskuse

    Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.