1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "I have the girl's cat."

"I have the girl's cat."

Překlad:Mám kočku té dívky.

November 24, 2014

66 komentářů


misacen

"Já mám té holky kočku" Myslím, že to je správně!


AlenaMehrl1

Já si to také myslím. Nebo nás někdo chce ještě učit česky??


Kateina366706

Je to Já mám kočku té dívky


nueby

Právě že nechce.


Ji5wDX

Kdyby byl hlavní překlad do češtiny

"Mám dívčinu kočku."

tak by snad rádoby počešťovatelů ubylo. Já to jinak nepíšu a s jinými tvary se nehodlám trápit. Ale bez toho čeština to asi nepůjde když už nám to od mala roste na jazyku, někomu holt nakřivo, někoho však stačí jen trknout. Ať se daří a děkuji za Vaši práci.


JakubSever

Není to správně. Máte tam špatně slovosled. O záměně 'dívky' za 'holku' se teď nebavím,tam bude namítnuto,že hovorové výrazy to neuznává


Andy219074

Ale já se učím anglicky a né česky


Aneta130908

a pro to je základem se naučit česky


VaclavMull1

Doslovně ano, ale moc česky to nezní.


Lulinka7

myslím že máš pravdu já to tam dala ale podle duolinga je to špatně


vitezslavf

Napsal jsem podobně: "mám té holky kočku" a taky mě to neuznalo.


VladimiraJn

"Mám dívky kočku". Proč nejde?


ValaCZE

Asi proto, že je to strašně krkolomné a neříká se to. Když už tak "Mám kočku té dívky"


SvatavaPro1

A co takhle: Kočku té dívky mám já. Nebo by to v aj bylo jinak? Nějak mě nenapadá jak při jejich pevném slovosledu. Děkuji za odpověď.


Martin683705

Krkolomější to je. Bazírovat ale na květnatosti mluvy u takových základů je dost divné.


nueby

Není to spisovná čeština, a správci kurzu bazírují na spisovnosti. S květnatostí to nemá lautr nic společného.


Filomena.Prvni

"Kočku té dívky mám já." není nespisovná čeština. Jen takto postavená věta mění důraz na "JÁ". Kdežto v původní větě je důraz spíše na kočku a dívku.


svrsheque

asi se ztrácíte ve vláknu. zde šlo o "mám dívky kočku."


Aneta130908

ok, mám jen otázku... co je tedy spisovné? (mě tedy přijde kočku té dívky mám já spisovnější než mám dívčinu kočku)


umrlec

Protože je tam určitý člen, ve vašem překladu tak chybí které dívky - té.


Ogi2222

Ale to sa v Duo v českých prekaldoch často a veselo vynecháva.


kvak4

Je to já mám dívčinu kočku


DanielPady

Dal jsem " Mam kocku te holcicky" , ale taky to neuznali. Myslim ale, ze ten vyznam jsem pochopil...


xcomarre

Holčička = a little girl.


Sabina946863

Proc neje ma kocku te divky?


Aneta130908

Protože má je třetí osoba (on má)


Aneta697748

Mam holcinu kocku.


Michal507552

Já mám dívčinu kočku neznalo


ElikaKorch

Mám dívky kočku . proč to nejde ?(navíc v nabídce co je to za slovo je DÍVČINU ,HOLKY ,DÍVKY)


Zezulicka

mám dívky kočku není správně česky. Dívčinu je 4. pád přivlastňovací - 1. pád: dívčina kočka, 2. (bez) dívčiny kočky, 3. (k) dívčině kočce, 4. (vidím) dívčinu kočku,....


ZfZTftRl

vyžaduje to po mně jednu mezeru navíc a ve správné odpovědi dle kurzu není nic. Tedy kurz chce girl s namísto girl's.


Filip41787

Mám dívky kočku nedává smisl. Nemá to být : Já mám té holky kočku.


nueby

Obojí je česky špatně.


Ogi2222

"Mám kočku toho devčete." Akceptovalo


IAMantropofobic

Toto se nikdy nepužívá používa se možná tak I have her cat.


nueby

Nepovídejte nesmysly.


hnupido

Mám její kočku, proč to nejde??!!


kacenka9

To by bylo 'I have her cat"


AlenaMehrl1

Vidím to rovnocenně! Mám té dívky kočku nebo mám kočku té divky. Češtinu umím a učím se anglicky.


Zezulicka

Jestli vidíte rovnocenně "mám té dívky kočku" a "mám kočku té dívky", tak češtinu neumíte...


Dawwca

Napište co slyšíte, ne přeložte :)


Pepelope4

Mám dívky kočku


Zezulicka

Mám dívky kočku není správně česky.


Tereza680960

Mám dívčino kočku. - taky špatně?!


Zezulicka

Samozřejmě, copak je kočka "to"? Kočka je rod ženský -> Mám dívčinu kočku.


JiinaUlryc

Mám kočku té dívčiny.Jednou mně to dívčinu uznáná a samo nabídne,po druhé opraví.No tak nevím


Aneta130908

nebylo to mám dívčinu kočku?


MartinBast66441

Mohu říct třeba i I have the Peter's pen. Predem díky


Aneta130908

krom toho, že překládáme mám kočku té dívky a ne mám petrovo pero, to the tam nepatří, jinak je to správně (myslím)


Duolingo547698

Proč se nedá použít mám dívčinu kočku?


Hugo77197

Jak by bylo: Mám dívčí kočku?


Zezulicka

Nijak, protože je to nesmysl.


Tete997729

Máš pravdu je to nesmysl


Hugo77197

Jestli s tím máš problém,že by nějaká kočka byla typově pro dívky, tak třeba dívčí bunda?


Aneta130908

a není to trochu divný? jak poznáš že je to dívčí kočka?


Aneta130908

ale myslím že by to bylo girl's jacket


nueby

Ten apostrof nutno posunout, a pravděpodobně přidat neurčitý člen. I have a girls' jacket.

Aby se jednalo o "I have the girls' jacket.", buď by to byla dívčí bunda, jejích totožnost posluchač už zná (na věšáku byla dívčí bunda a dlouhý kožený kabát, obojí zmizelo, a my se přiznáváme, co máme my), anebo bychom mluvili o bundě těch dívek, ne o všeobecně dívčí bundě.


Zdenek161222

Anebo take: Mám dívčí kočku


test-driver

Vymyslel jsem ještě něco: Mám té dívky kočku. :-)


AlenaHohe

Nejsem tak zběhlá, ale myslím, že to "the" se vztahuje ke kočce, ne k dívce. Ale třeba se pletu.


Filomena.Prvni

Namísto plácání mínusů odpovím, i když si to dotyční as již nepřečtou: Jedná se o slovosled používaný tak do období secese (přelom 19. stol.). A určitý člen se vztahuje k dívce, nikoliv ke kočce.


jakub.kahanek

mám děvčete kočku?

Související diskuze

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.