1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Oni mi říkají ano."

"Oni mi říkají ano."

Překlad:They tell me yes.

November 24, 2014

27 komentářů


lucintice

je spatne ...they say me yes?


Jamie08MD

Ano, je to špatně. :)

say something (to somebody) - říct něco (někomu)

tell somebody something - říct někomu něco

Správně by bylo: They say yes to me. / They tell me yes.


JaraZemek

To vysvětlení jsem vůbec nepochopil :-(


Milsvo

Vysvětlení je jednoduché a naprosto srozumitelné.


Bohus20

Pro mě záhadou, proč they tell = dobře a proč they say = špatně a jindy they say no =dobře? Kdy tedy tell a kdy say? Díky za vysvětlení .


Marek_K.

Vysvětlení chápu, ale právě proto vnímám toto cvičení jako chybné. Věta postrádá ten patřičný kontext, který popisuje Jamie8MD. Mohou říkat ano "na něco", nebo jen říkat prosté "ano", což však ze samotné uvedené české věty nejde poznat, jak bylo myšleno, protože v gramaticky správném českém texu by tam byla dvojtečka a uvozovky.


LubosP1644

Proč je špatně They say me yes


makovice

Protože: They say yes to me.


Lilenky

"They say me yes." Proč je to špatně? Mohl by ještě někdo vysvětlit rozdíl mezi "tell" a "say"...?nechápu totiž to vaše vysvětlení.. děkuji.


ZdekaSchoo

Jamie to napsal jasně. Je to se say říkat něco někomu, takže They say yes to me. A s tell říkat někomu něco, takže They tell me yes. Špatně je to kvůli špatnému slovosledu. Jiné příklady vět se say: Small children find it difficult to say long words. She said goodbye to all her friends and left.


Dasa63

jo, to možná napsal srozumitelně, ale ve cvičeních to srozumitelné není, rozdíl je pouze v tom "me" (komu to říkají), protože She says yes je správně a They say me yes je špatně. vysvětlení jsem si ale musela najít jinde, protože tady to nikdo pořádně vysvětlit neumí, postě jen vyplň co my chceme a blbě se neptej :-D


JanaSovadn

No špatně je ten slovosled - they say yes ( a pak komu to říkáme) to me. Prostě nemůžeme překládat otrocky .


davidbartos2580

Vôbec nechápem ľuďom, ktorí vidia celé diskusie, a aj napriek tomu sa spýtajú úplne to isté. Stačí úplne jedna otázka, ktorá by celý problém vyriešila.


Vra834148

bože, to jsou amatérská vysvětlení. Zlaté "help for english". Tam se student učí právě z vysvětlivek.


MartinUvzl

Tak se běž učit tam :)


Marie925849

pak je špatně i ,,he says me yes " a mělo by být ,,he says yes to me" ne? a ve cvičení to je za správné


Varchar1

V jakém cvičení? Nejlepší je dělat si screeny obrazovky. Já to vím z vlastní zkušenosti. Nejednou jsem díky tomu přišel na to, že jsem tam měl prostě jen překlep.

"he says me yes" - špatně "he says yes to me" - dobře

https://www.helpforenglish.cz/article/2006031101-pleteme-si-say-tell-speak-talk

https://formatovani-dokumentu.cz/navod/jak-vytvorit-printscreen-screenshot-obrazovky


Pavel720884

Mají to špatně! Škoda srdíčka.


makovice

Jak jste na to přišel? A co je podle vás špatně?


Eva959227

proč nelze použít slovo say?


makovice

Bylo by dobré se před položením dotazu podívat na diskuzi. Je zde jasně vysvětleno: say something (to somebody) - říct něco (někomu) tell somebody something - říct někomu něco Správně by bylo: They say yes to me. / They tell me yes.


TaNlGA

Říkat něco- say Říkat někomu- tell


Marie925849

proč je chyba say, když he says me yes on říká ano je správně ?


ZdekaSchoo

protože to není správně


makovice

He says yes TO me!

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.