"Oni mi říkají ano."

Překlad:They tell me yes.

November 24, 2014

28 komentářů
Tato diskuse je zamčená.


lucintice

je spatne ...they say me yes?


Jamie08MD

Ano, je to špatně. :)

say something (to somebody) - říct něco (někomu)

tell somebody something - říct někomu něco

Správně by bylo: They say yes to me. / They tell me yes.


JaraZemek

To vysvětlení jsem vůbec nepochopil :-(


BohdanSmrcek

No ono je to opravdu jednoduché, ale taky to vždycky spletu. Když se jedná o tell tak normálně napíšeš tell me, ale pokud se jedná o say tak musíš napsat say to me. Snad jsem to napsal dobře a neuvedl jsem nikoho v omyl.


jakub322386

A co pisnicka say you, say me


ValaCZE

Řekni ty, řekni já....


PetrKuda

"say" tam být může


JanaDesenskaCigl

Ale jde o vazbu - say TO me x tell me


Mirka431958

Díky za super vysvětlení


Bohus20

Pro mě záhadou, proč they tell = dobře a proč they say = špatně a jindy they say no =dobře? Kdy tedy tell a kdy say? Díky za vysvětlení .


Vendeliin

Jde i o konec té věty. They tell.- to není celá věta. Musí se vždy přidat ještě komu a co. Např.:They tell me the story. Tell =říci někomu něco Ale say je jenom říci něco. Např.: Say hello. Řekni ahoj. Nebo: I say no. = Říkám ne.


TaNlGA

Říkat něco- say Říkat někomu- tell


Marek_K.

Vysvětlení chápu, ale právě proto vnímám toto cvičení jako chybné. Věta postrádá ten patřičný kontext, který popisuje Jamie8MD. Mohou říkat ano "na něco", nebo jen říkat prosté "ano", což však ze samotné uvedené české věty nejde poznat, jak bylo myšleno, protože v gramaticky správném českém texu by tam byla dvojtečka a uvozovky.


LubosP1644

Proč je špatně They say me yes


makovice

Protože: They say yes to me.


Lilenky

"They say me yes." Proč je to špatně? Mohl by ještě někdo vysvětlit rozdíl mezi "tell" a "say"...?nechápu totiž to vaše vysvětlení.. děkuji.


ZdekaSchoo

Jamie to napsal jasně. Je to se say říkat něco někomu, takže They say yes to me. A s tell říkat někomu něco, takže They tell me yes. Špatně je to kvůli špatnému slovosledu. Jiné příklady vět se say: Small children find it difficult to say long words. She said goodbye to all her friends and left.


davidbartos2580

Vôbec nechápem ľuďom, ktorí vidia celé diskusie, a aj napriek tomu sa spýtajú úplne to isté. Stačí úplne jedna otázka, ktorá by celý problém vyriešila.


Marie925849

pak je špatně i ,,he says me yes " a mělo by být ,,he says yes to me" ne? a ve cvičení to je za správné


Varchar1

V jakém cvičení? Nejlepší je dělat si screeny obrazovky. Já to vím z vlastní zkušenosti. Nejednou jsem díky tomu přišel na to, že jsem tam měl prostě jen překlep.

"he says me yes" - špatně "he says yes to me" - dobře

https://www.helpforenglish.cz/article/2006031101-pleteme-si-say-tell-speak-talk

https://formatovani-dokumentu.cz/navod/jak-vytvorit-printscreen-screenshot-obrazovky


Milada151905

proč ne say!! děláte mi v tom pěkný zmatek!


makovice

Say může být! Ale musí být "He says yes TO me"!


ZdekaSchoo

Oprava: oni říkají-they say. Ale v tomto tvaru s to me na konci by se to uznat mohlo. Tvar they say me yes je špatný.


makovice

Jasně, přehlídla jsem, kdo mi říká ano. Takže správná odpověď s použitím "say" je: They say yes to me. Musí tam být "to me"! Viz má odpověď na podobný dotaz před 8 měsíci.


AnettNo1

pro všechny, kteří tvrdí, že se say to nejde. Právě jsem to zkusila tak, jak zdejší chytré hlavy radily (they say yes to me) a opravdu to funguje. chyba tedy není v duolingu, ale ve špatném slovosledu. (taky jsem to měla špatně a zašla si sem pro radu...)

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.