Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Bear against horse"

Tłumaczenie:Niedźwiedź przeciwko koniowi

3 lata temu

36 komentarzy


szaapoklak

Dokladnie, koniu jest poprawniej

3 lata temu

Mrocznooki

W celowniku (komu? czemu?) jest tylko "koniowi". "koniu" to miejscownik ((o) kim? (o) czym?) albo wołacz. http://pl.wiktionary.org/wiki/ko%C5%84

3 lata temu

BadGrzechu

Dlaczego nie zaliczył miś kontra koń?

3 lata temu

Radarrek

Miś to teddy bear. A bear to niedzwiedz

3 lata temu

Winterhen

Masz rację, jednak w niektórych wcześniejszych pytaniach tłumaczenie "miś" było zaliczane jako poprawne.

2 lata temu

Maniasen1

''Koniowi'' jest poprawnie po polsku a nie ''koniu''

3 lata temu

Piotr678835

O "koniu" to możesz sobie pogadać, ale na pewno nie mu się przyglądać, bo przyglądasz się "koniowi". Pozdrawiam.

3 miesiące temu

aurumida
aurumida

I kto to wygra ???? ;)

2 lata temu

RafaBurnic

Bear

10 miesięcy temu

Maria880834

Niedźwiedź przecwko koniowi

1 rok temu

lidia157847

Koniowi ?

1 rok temu

Lila.Bo
Lila.Bo

Poprawna forma (celownik l.poj.) to :koniowi.

1 rok temu

wiki0051

I kto wygra!?!?!

1 rok temu

ComeToMeCloser

Niedzwiedz kontra kon - zaliczylo :)

5 miesięcy temu

Rozalie_Na

Ciekawe kto by wygrał.

4 miesiące temu

j.ang.1

Misiek vs koń

1 rok temu

dpienczykowski

A czemu nie niedźwiedź przed koniem?

3 lata temu

Lila.Bo
Lila.Bo

Nie może być "przed" bo "against" oznacza przeciwko, przeciw,wbrew

3 lata temu

KrystynaSa

A ja chciałabym wiedzieć dlaczego przed rzeczownikami nie ma przedimka. Może mi to ktoś wytłumaczyć?

2 lata temu

xmoniczkax.567

A wiesz jaki to koń (lub niedźwiedź)? Bo ja nie.

2 lata temu

KrystynaSa

Masz rację, nie wiem jaki to koń (lub niedźwiedź) jednakże są to rzeczowniki policzalne w liczbie pojedynczej i powinien je poprzedzać przedimek nieokreślony, w tym przypadku a.

2 lata temu

xmoniczkax.567

Przedimki nie są obowiązkowe.

2 lata temu

Piter432

XDDDDDD No i nadal nie wiem, czy przedimki w angielskim są obowiązkowe czy nie. Raz Duolingo za to każe, innym razem nie, a ostatnio jedna z moderatorek napisała, że są obowiązkowe, gdzie tymczasem obrazek, który dodała do tego samego komentarza mówił, że przedimek w angielskim nie jest obowiązkowy.

Masakra...

2 lata temu

Waldek770334

Dołączam się do pytania. Dlczego tutaj nie ma a bear? Czy jeżeli są nieobowiązkowe to mogę je opuszczać w zdaniach I am an apple i używać I am apple?

2 miesiące temu

Amela739265

Czy tylko ja nie skumalam co ona powiedziala? Uslyszalam tylko wert after hors xD

8 miesięcy temu

MichalReic1

Co to za roznica koniu a koniowi :p

3 lata temu

milka7889

Ponieważ taka jest zasada gramatyczna.

1 rok temu

boguszbat

1.Adamnergalasek nie!!!a2.to ja napisalem końowi =] usmiesek

1 rok temu

marcel5000
marcel5000

napisałem vs i mi nie uznało!!!!!

3 lata temu

Piter432

„vs” czyli „versus” nie jest polskim wyrazem. Ja wiem, że ostatnio bardzo modne jest wplatanie angielskich słów lub ich idiotyczne spolszczanie w szczególności w filmach lub artykułach kierowanych do większej publiczności (no chyba że dany film miał taki zamysł, by takie coś wprowadzić), ale bez przesady...

2 lata temu

rozamunduszek

versus pochodzi z łaciny. I na tyle często i długo jest to słowo używane w języku polskim, że można je znaleźć w polskich słownikach (i skrót vs.)

2 lata temu

Rozaly4

Uwazam że forma "Niedźwiedź przeciwko koniu jest" poprawna. Wynika to z odmiany przez przypadki. :)

1 rok temu

Emwue
Emwue

Z odmiany przez przypadki właśnie wynika, że jest to niepoprawna odpowiedź – przyimek „przeciwko” wymaga zawsze celownika, a celownik rzeczownika „koń” to „koniowi”. :P

1 rok temu

Emily_Spell

Koniu też jest dobrze.

2 lata temu

Lila.Bo
Lila.Bo

Odp.do Milka1. W tym wypadku nie jest poprawne.Można jeździć na koniu ale przyglądać się koniowi.

1 rok temu

adamnergalsek

Powinno być beaver

3 lata temu