1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "My friend introduced me to m…

"My friend introduced me to my husband."

Překlad:Můj přítel mě představil mému manželovi.

November 25, 2014

21 komentářů


Voyta
Mod

Duolingo občas hází vážně zajímavé věty, ale tohle jsem tedy ještě nezažil.

November 25, 2014

Nemesis_NaR

Myslím, že další překlad by byl: "Můj kamarád mě seznámil s mým manželem", což mi nepřijde zvláštní, páry se seznamují přes kamarády...

November 26, 2014

martin.sobolik

No, taky mi to přijde zvláštní, ale musím to respektovat. Ale přece. To je myšleno jako s budoucím manželem?

December 28, 2014

Nemesis_NaR

Co je na tom zvláštního? Prostě:

(Ted jsem vdaná a) s mým současným manželem mě (tehdy např. na tom večírku) seznámil můj kamarád.

Akorát teda souhlasím so voytou, že jako primární český překlad by měl být kamarád, protože přítel zavání partnerem, což by pak opravdu bylo divné. To by se ale v angličtině řeklo "boyfriend". Zde však "friend" opravdu znamená kamaráda - a dost možná - kamarádku.

December 28, 2014

koCZmeed

Zajímavá věta. Musel jsem se zastavit a popřemýšlet, zda-li je opravdu můj překlad v pořádku. Díky za takové věty.

Jen dotaz. Všichni zde komentují stav, že "daná žena byla svobodná" (dávná minulost) a její kamarád ji seznámil s mužem, jenž se stal budoucím mužem (dřívější minulost)

Dá se tato anglická věta věta použít i v případě (českého překladu)

"My xxx introduced me to my yyy"

xxx == přítel/přítelkyně/kolega/kamarád ....

yyy == manželka/sestra/máma ....

// Můj xxx mě přestavil mé yyy

Ve smyslu, jsem např. nový v práci, oznámím že jsem single a na večírku mi někdo přestaví danou osobu, která již se mnou byla v nějakém svazku. Tedy již to byla má sestra, matka, manželka ... v tomto případě to byl již její manžel, ale ten přítel to prostě nevěděl.

February 6, 2019

Voyta
Mod

Ano, jde mi o primární překlad, který je dost podivný, stejně jako celá anglická věta.

November 26, 2014

Ivet-k

Mně to přijde v pořádku, protože přesně takhle se to skutečně stalo. ;)

December 26, 2014

StomPragr

Proč by mě můj přítel představoval mému vlastnímu manželovi?!?!?!?!?!?????? TATO VĚTA NEDÁVÁ SMYSL

April 24, 2018

kacenka9

co si treba nejdriv precist existujici komentare?

April 24, 2018

CernunnosSherpa

Průměrně inteligentní Čech by řekl " ...mému budoucímu (současnému) manželovi."

October 17, 2018

JiriHolan

A co třeba psát česky? Respektovat háčky a čárky

October 5, 2019

Petr685226

:D To muselo být dobré faux pas. Neměl by tam být nějaká ráznější změna času? Něco jako "Můj přítel mě tehdy představil mému nynějšímu manželovi." Takhle už to smysl dává

June 12, 2018

Tom63404

Co to je za věta

September 28, 2019

mirka420570

Sice dobre prelozena ale nesmyslna veta

September 26, 2019

Jenda-48

Ja si tam přidal " budoucímu", což je rozhovoru možné říct takto zkráceně a už si toho nevšímám.

September 26, 2019

Vladislav378442

Proč nelze představil mi, ale musi predstavil mě?

July 21, 2018

Alice438036

Jak by se přeložilo- Můj přítel mě představil mého manžela

March 22, 2019

GabrielaTu35523

Mně neprošel tvar manželi - což je opravdu chyba aplikace. Komu? Manželi/manželovi

July 30, 2019

mirka420570

Nesmyslny preklad

September 24, 2019

JSochy

Věta nemá racionální význam. Proč by mě můj přítel seznamoval s mým vlastním manželem. Joe.

June 19, 2017

-hany-

Protože tehdy to ještě nebyl tvůj manžel

November 18, 2017
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.