1. المنتدى
  2. >
  3. الموضوع: English
  4. >
  5. "I remember the times when yo…

"I remember the times when you fail."

الترجمة:أتذكر الأوقات التي تفشل فيها.

November 26, 2014

9 تعليقات


nogaaly

ياريت شرح قاعدة when لما تيجى فى منتصف الجملة


akaharby

معنى الكلمه نفسه سواء في بداية الجمله او في المنتصف، الفرق الوحيد هو ترتيب الجمله ووضع فاصله بعد اول جزء:

When you were young, I got married.

I got married when you were young.


nogaaly

شكرا على الرد بس انا مش قصدى المعنى انا قصدى امتى بنجبها لاما تكون اسم موصول هى و what و that و while وwhose


akaharby

آسف، مافهمت سؤالك، اكتب سؤالك بصياغه اخرى


nogaaly

اقصد ضمائر الوصل مش اسم الوصل امتى بنجبهم فى منتصف الجملة الفروق مابنهم يعنى بس تمام المشكلة اتحلت شكرا :)


BZtK9

ترجمة الجملة ليست دقيقة المفروض when تعني عندما يعني الجملة يجب ان تكون انا اتذكر الاوقات عندما انت تفشل


akaharby

استخدام that افضل من when


AlaaM.Reha

التي فيها تفشل =التي تفشل فيها .. ليه يقولي غلط بقي


EbrahimElDosoky

كل مره بغلط فيها عشان غلطه تافهة مش عارف محددين الترجمه وهية ليها تراجم تانية كتير

تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.