A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"Aznap reggel óta várok rá."

Fordítás:I have been waiting for him since that morning.

3 éve

13 hozzászólás


Istva1

Hol van a megoldásban az aznap? Én csak azt látom, hogy azóta a reggel óta várok.

3 éve

TthKlmn

Ők így mondják hogy that morning= akkor reggel azaz aznap reggel.

4 hete

Ofelsege

Segítsetek ez nem úgy van hogy vártam rá aznap reggel óta i ve been waiting mert a kérdesben az van hogy jelenben most várok rá aznap reggel óta

3 éve

budai.doc

Az angolban ez jelen idő, és azt fejezi ki, hogy mostanáig vártam, és még várni is fogok egy ideig. Magyarul is szoktuk azt mondani, hogy: már egy órája várok rád, pedig amikor kimondom, akkor már nem várok, mert az a cselekvés befejeződött. Az angol befejezett igeidők ezt a helyzetet írják le.

3 éve

Ofelsege

kösz a segítséget bár még mindig nem értem hogy tudnám én ezt majd alkalmazni

3 éve

FromLimerick

igazából rááll az ember gondolkodása, legalábbis nálam így ment, nagyon sok film/sorozat :)

3 éve

Jutas
Jutas

ha a "since that morning" kerül az elejére,úgy nem jó?

3 éve

TthKlmn

Sajnos szórend van az angoloknál.

4 hete

taschler0903

I am waited for him since that morning. Így is jó lenne ?

3 éve

budai.doc

Az "I am waited" szenvedő szerkezet, gondolom nem az volt a szándékod. Általában ha a cselekvés a múlt egy bizonyos időpontja óta tart (since), akkor befejezett jelen igeidőt használnak. Itt azért folyamatos, mert a "him" egy harmadik személy lehet, akire még továbbra is várni fogok.

3 éve

PapaKarlo3
PapaKarlo3

... him.. - why not corect?

1 éve

GergFodor3

Ezt én is szeretném tudni

7 hónapja

GergFodor3

Ezt én is szeretném tudni...

7 hónapja