Duolingo is the most popular way to learn languages in the world. Best of all, it's 100% free!

"For his culture, it is necessary that he travels."

Translation:Voor zijn cultuur is het nodig dat hij reist.

0
3 years ago

5 Comments


Marion262512
Marion262512

Soraya231, als je in het Engels 'is it necessary... ' schrijft wordt het een vraag. Je vraagtekens horen daar dan dus echt. Letterlijk vertalen kan zelden. 'Voor zijn cultuur, het is nodig dat hij reist' zeg je niet in het Nederlands. Misschien heb je iets aan de uitleg over bijzinnen op http://taaladvies.net/taal/advies/term/21/bijzin/

3
Reply11 months ago

Soraya231

waarom kan is niet voor it dus waarom wordt de zin niet:

For his culture, is it necessary that he travels.??

want als je de zin moet vertalen in het Nederlands, dan typ ik: voor zijn cultuur, het is nodig dat hij reist. Maar dan rekent die dat fout alleen omdat ik het voor is heb gedaan want ik vertaal dat letterlijk zo staat dat toch in Engelse zin hierboven??

en als ik typ: voor zijn cultuur, is het nodig dat hij reist. dan rekent die dat goed

dus de vraag is waarom doen ze in Engelse zin niet is voor en daarna it dus : For his culture, is it necessary that he travels.

Kan iemand dit aub uitleggen?

0
Reply2 years ago

gdwntr
gdwntr

Omdat de opgave een komma na culture heeft, de inversie '... is het nodig...' naar mijn bescheiden mening niet correct. Na '... zijn cultuur,' komt er een komma en dus een nieuwe zin; 'het is nodig ...'

0
Reply3 months ago

Multitaal
Multitaal

De Engelse zin heeft een komma. In het Nederlands is het niet gebruikelijk op zo'n plek een komma te zetten en een nieuwe zin te beginnen.
"Het is noodzakelijk dat hij reist voor zijn cultuur." wordt trouwens ook geaccepteerd.

0
Reply2 months ago

Corvette2001
Corvette2001

Waarom is ...voor zijn cultuur het is nodig dat hij reist...fout?

0
Reply1 month ago