1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Já nemám jablka."

"Já nemám jablka."

Překlad:I do not have apples.

November 27, 2014

4 komentáře


jandyk1

taky bych to tak prelozila. proc to nejde?


Nemesis_NaR

"I have no apple" určitě nejde, protože to je jedno "jablko". A věta "I have no apples" samozřejmě existuje, ale do češtiny se spíš přeloží jako "Nemám žádná jablka."


pavlina91879

Proc ne: I have not apples?


Nemesis_NaR

Protože tak se zápor od slovesa "have = mít" netvoří, je zapotřebí použít pomocné sloveso "do", respektive "don't".

"I have not" znáte možná leda tak z předpřítomného času, kde "have" je pomocné sloveso - k tomu se později v kurzu dostanete. Jedná se pak o věty stylu "I haven't been to Paris yet. = V Paříži jsem ještě nebyl."

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.