Duolingo is the most popular way to learn languages in the world. Best of all, it's 100% free!

"We have sent them an invitation."

Translation:Wij hebben hun een uitnodiging gestuurd.

0
3 years ago

3 Comments


ohhanne
ohhanne

het correcte is "Wij hebben HEN een uitnodiging gestuurd", want hun kan hier niet gebruikt worden omdat het geen bezit aantoont.

Hun wordt gebruikt om een bezit aan te tonen. Zij, ze en hen zijn persoonlijke voornaamwoorden.

4
Reply3 years ago

elkebdk
elkebdk

Hun is wel correct, omdat het hier gaat om een meewerkend voorwerp zonder voorzetsel.

Wij hebben HUN een uitnodiging gestuurd.

(In English: we use 'hun' because it's a direct object without preposition)

4
Reply2 years ago

NCThom
NCThom

So maybe it's along the lines of "aan hen" = "hun"?

http://www.dutchgrammar.com/en/?n=Pronouns.Ps07

0
Reply1 month ago