"Masz teraz czas?"

Tłumaczenie:Do you have time now?

4 lata temu

6 komentarzy


Amarellka

Nie rozumiem. Wpisałam według tłumaczenia : Have you time now? I jest to zdanie błędne. Czy Have you got - to jakiś wyjątek? Jeśli tak, to skąd mam to wiedzieć na początku.

4 lata temu

yuioyuio
yuioyuio

Dokładnie tak. Jeżeli czasownikiem głównym jest have, to pytanie tworzymy przy pomocy czasownika posiłkowego do, natomiast have got jest jednym z wyjątków, kiedy pytania tworzymy przez inwersję.
Na Duolingo uczymy się na błędach, więc teraz już będziesz wiedzieć. Poza tym, jeżeli uważasz, że potrzebujesz więcej gramatycznych wyjaśnień, to po prostu poszukaj ich w internecie, np. tutaj, materiałów jest naprawdę mnóstwo.

4 lata temu

Amarellka

Dziękuję. Jak na razie to i tak jestem pod wrażeniem takiej nauki :) . Zobaczymy. Jak dobrnę chociaż do poziomu B2 to będzie dla mnie mega mega sukces.

4 lata temu

AnaDziedzic

uwierz w siebie :) damy rade, systematycznie,powolutku do przodu. Codzienne powtarzanie czyni cuda

4 lata temu

MariuszBry

ale dlaczego "the time" jest bledne?

4 lata temu

Yola448704
Yola448704

time (czas) jest rzeczownikiem niepoliczalnym
an/the hour (godzina) jest rzeczownikiem policzalnym

money (pieniądze) - "niepoliczalne"
a/the dollar (dolar) - "policzalny"

Time is money - Czas to pieniądz

4 tygodnie temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.