"De mannen"

Vertaling:The men

4 jaar gelden

10 opmerkingen
Deze discussie is gesloten.


pikyg

heeft iemand een tip om man en men uit elkaar te houden ?

4 jaar gelden

kyrakyra
kyrakyra

'man' wordt over het algemeen langgerekter uitgesproken (meean) en 'men' korter (men). Verder hoor je in 'man' meer een -a-klank en in men meer een -e-klank. Maar het kan inderdaad lastig zijn om het verschil te horen. Als je het vaker hoort herken je het verschil steeds beter :)

3 jaar gelden

TeaghanVanDelsen

goed uitgelegd

1 jaar gelden

sterre427594

Ja met een a is een man en met een e zijn meerderen

3 jaar gelden

Roosmarie4

Man is 1 iemand en men zijn er meerdere

2 jaar gelden

7WdpCD2t

Man is enkel en men is meervoud

7 maanden geleden

Speedy_Pebbles

Als er een a staat is het er één (enkelvoud). Als er een e staat zijn het er meedere (meervoud).

Bijvoorbeeld: Man (Engels) = man (Nederlands) Men (Engels) = mannen (Nederlands)

Bijvoorbeeld: Woman (Engels) = vrouw (Nederlands) Women (Engels) = vrouwen (Nederlands)

Snappen jullie het nu? ; ) : ) =D :D

3 jaar gelden

lisaraaijmakers

men=mannen man= man

2 jaar gelden

daphne.van6

Ik snap het verschil niet tussen het engelse woord voor mannen en man

3 jaar gelden

TheHelpdes

'Man' is hetzelfde als in het Nederlands, dus 'man'. 'Mannen' is in het Engels 'men'. 'Men' en 'mannen' hebben allebei een 'e' in in het woord. Zo kan je het onthouden.

3 jaar gelden
Leer Engels in slechts 5 minuten per dag. Gratis.