Duolingo je nejoblíbenější způsob na světě, jak se naučit jazyk. A co je nejlepší, je 100% zdarma!

"The boys eat bread."

Překlad:Chlapci jedí chleba.

před 3 roky

21 komentářů


Nemesis_NaR

Pro ty, co přemýšlí, proč ve cvičení typu "Vyber správné chybějící slovo z nabídky" je správně pouze "boys" a "boy" je špatně - závisí to tvaru slovesa. Aby to mohl být jeden chlapec, tedy třetí osoba čísla jednotného, tak by sloveso muselo mít koncovku "s" - The boy eatS bread.

před 2 roky

JohanaKot

Myslím, že oprava je dobře.... "jí" se používá v jednotném čísle on jí, v množném se správně použije jedí nebo ona jí, ony jedí atd.

před 2 roky

pavl993985

Jefí je spisovné

před 2 měsíci

pavl993985

Tedy jedí

před 2 měsíci

Michaela_1-2.3

Proč není před slovem bread neurčitý člen?

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

chleba je nepocitatelne podstatne jmeno. Ta neurcity clen nemaji

před 1 rokem

Marekangli1

Proc nemuze byt ve vete pouzito misto jedi slovo ji. Obsahove je to stejne. Pravopisne taky.

před 2 měsíci

Bet.Bugo

Ale vždyť se přeci píše the jen u jednotného čísla

před 1 rokem

kacenka9
kacenka9
Mod

nikoliv. Nerucity clen je jen u jednotneho. urcity u obou

před 1 rokem

JiFiveber

jí nebo jedí-vždyt je to proboha stejné....

před 2 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Neni. Jedno je spisovne a jedno ne.

před 2 roky

pavl993985

Přesně tak

před 2 měsíci

nosal1

a co "chlapci jí chleba". To by mělo být též dobře nebo ne?

před 3 roky

Nemesis_NaR

Podle Ústavu pro jazyk český Akademie věd ČR je jediný spisovný tvar "oni jedí."

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=jed%C3%ADHledej=Hledej

před 3 roky

mirkadicova

Nech mi niekto vysvetli ako som to mala vedieť !?!?

před 2 roky

Nemesis_NaR

DuoLingo funguje víceméně na principu pokus-omyl. V počítačové/prohlížečové verzi jsou k některým cvičením přidané vysvětlující poznámky, ale jinak se předpokládá, že si tu člověk procvičováním na ta pravidla přijde sám. A tak mu to občas dá k překladu něco, co se ještě neučil.

Ve skutečném rozhovoru taky nikdy nebudete umět ani rozumět všechno, tak to prostě je :-)

před 2 roky

AlesCZ65

proč není správně také the boy eat bread prosím?

před 3 roky

Nemesis_NaR

Buď "The boy eats bread" - "Kluk jí" nebo "The boys eat" - "Kluci jedí". A děláš-li poslechové cvičení, tak musíš napsat přesně to co slyšíš, ne větu se stejným významem :-)

před 3 roky

AlesCZ65

ok. děkuji :o)

před 3 roky

fionek2002

Je to špatně protože the se dává jen v jednotném čísle.

před 3 roky

Nemesis_NaR

Ne, to si pleteš s neurčitým členem "a/an". Určitý člen "the" u množného čísla samozřejmě být může, viz např. tento článek a jeho poslední 4 řádky.

před 3 roky