"Which cellphone?"

الترجمة:أيّ هاتفٍ محمول؟

December 4, 2014

32 تعليقًا


BasantZaki

رغم النطق صح لم يقبلها


moussabalq

لا يقبل النطق في كلمة cellphone , ارجوا التصحيح


BentElislam

لا يقبل النطق بالرغم من انه صحيح


alinsteve119

قولت which telephone و كانت الاجابة صحيحة


oseose

لفظت سل فون هل هذا صحيح ام كل فون


HalaTharwa

النطق صحيح ولم يتقبلها


Bosina2

ممكن اعرف اى المشكلة انا ترجمتها أي هاتف محمول؟ وبالرغم من أنها صحيحة لم يقبلها ؟؟؟


eva54802

لم يقبل النطق رغم صحته


Rosered289159

شكرا للمعلومات انا استفدت منكم


7AhmedOmar7

ليش ما استخدم is او are في الجملة


nihadalabsi

من غير المنطق ان تحسب كلمة "جوال" خاطئة !!


IOGeophysicist

ايه الفرق لو قولنا which is cellphone


mohamed_fakhry

التركيب غير صحيح لغويا لأن which تعني "أي" وبالتالي يأتي بعدها اسم نكرة للدلالة على عدم المعرفة وهذا هو سبب الاستفسار. بينما which is تستخدم فى حالات خاصة مثل which one is this? التى تعني "أى واحد منهم هذا؟" أى في حالات الاستفسار عن أشياء معروفة ومحددة


IOGeophysicist

شكرا جزيلا وانا بحفظ الاشياء دى فى ملف تكست علشان الحاجات دى هى اللى بتخلينى مش عارف اتكلم لانى عادة بلاقى نفسى بتكلم على طول من غير ما اضيف اى شئ من الافعال الناقصة او الافعال المساعدة فبيبقى كلامى غريب.


mohamed_fakhry

تمام حضرتك كدة ماشي صح أعتقد الموقع هيساعدك كتير فى تحسين الجانب دة


Rashad-Hebah

"أي خلوي؟" و ليس "أي خليوي؟" أليس كذلك؟


gmqsom

الجملة تعطي خطاء رغم النطق الصحيح ،،،للاخوة انطقها telephone بدلا من cellphoneسوف يحسبها صحيحة خطاء من البرنامج


scorpinkin

الصوت غير مطابق


EsraGl10

وانا لم يقبلها


momena15

رغم ان النطق صحيح لايقبلها


snow1434

اي هاتف محمول ؟


Abdulaziz-6

لا يقبل النطق


mano464265

لايقبل الكلمه والنطق صحيح


SamiRustom1

هناك مشكلة في البرنامج لم يقبل كتابة الجملة بالرغم انها صحيحة


shrooq98193

لم يقبل النطق


irg.x

خلوي وليس خليوي الموقع غلطان


boboxxdd

اي خليوي :(


.PQeB

مين يتحداني؟؟


jalal88

which cellphone?


ibtesam241497

اي تلفون محمول ؟ صحيحه ابضا اجابه اخرى


Michael286722

ايه الخطأ في أي تليفون محمول ما الفرق بين كلمة هاتف وتليفون ؟؟

تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.