1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "Is your grandfather religiou…

"Is your grandfather religious?"

Překlad:Je tvůj děda věřící?

December 5, 2014

13 komentářů


robinnus

Tady bych si trochu dovolil nesouhlasit, protože význam té věty je do češtiny správně - otázka je položená tak, jestli je děd nábožensky založený, což v překladu do češtiny mnohem více znamená překlad jestli je "věřící". Nikdo se dneska nezeptá, jestli je dotyčný pobožný (dnes už bych to spíše považoval za archaismus), ale jestli je věřící, takže tahle varianta je dle mého správně, i když je uznána jako chyba.


Nemesis_NaR

Já osobně s tebou souhlasím, že bazírovat na českém rozdílu "nábožný x pobožný" je zbytečné. Ale to je asi tak jediné co s tím můžu udělat...


karelner

Je tvůj děda věřící?


kacenka9

Nabozny/pobozny a verici jsou dva zcela rozdilne vyrazy. Muzete mit verici osobu, ktera ale neni pobozna.


ValaCZE

Nejsem si jistá, jestli se v téhle souvislosti slovo nábožný vůbec používá. Když se shodneme na rozdílu slov věřící a pobožný, tak bych navrhovala v této větě radši použít slovo pobožný, protože se slovem nábožný se spojuje většinou kudlanka :-)


kacenka9

Ona to. bohuzel, vetsina slovniku uvadi jako synonymum. I kdyz mate pravdu a mozna bychom meli nahradit vyrazem zbozny.


Nemesis_NaR

A jak by se anglicky přeložilo, že "je věřící"?


kacenka9

He is a believer


AdamStar1

ale zbožný je "pious" nemýlím-li se...


JiQJUh

Nevzalo mi to "dědek"


LenkaKolih

Je tvůj děda nábožensky založený.


O23b5JWS

Prečo nevezme odpoveď: je tvuj stary otec verici?


Danka537294

Protože starý otec = slovensky, česky = děda

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.