"They study the first unit."

Tłumaczenie:Studiują pierwszy rozdział.

3 lata temu

16 komentarzy


MagdalenaS.

"Uczą się pierwszego rozdziału" też jest poprawne, no i brzmi sensownie. Tłumaczenie z jednostką jest dość dziwne.

3 lata temu

Yola448704

Magdalena S., Twoje zdanie też nie ma sensu, bo nie można uczyć
się "rozdziału", tak jak nie można uczyć się "pierwszej jednostki".

Mogą uczyć się czegoś z pierwszego rozdziału, studiować coś,
co jest w pierwszym rozdziale podręcznika albo, po prostu:

Przerabiają pierwszą lekcję (w podręczniku) albo:
Przerabiają pierwszy rozdział (podręcznika)

11 miesięcy temu

paula.wroc

Zdanie bez żadnego sensu..

3 lata temu

kubiaczkaa

A co to oznacza tak naprawde po polsku?

3 lata temu

Yola448704

PRZERABIAJĄ PIERWSZY ROZDZIAŁ (jakiegoś podręcznika).

Podręcznik zwykle składa się z kilku rozdziałów, tzw. UNITS, które są indywidualnie zatytułowane, żeby można było każdy rozdział łatwo znaleźć. Np.: UNIT 1 - Alfabet, UNIT 2 - Rzeczowniki, UNIT 3 - Czasowniki, itp.

UNIT (rozdział, lekcja) może też oznaczać, że materiał ma być przerobiony w jakiejś jednostce czasu, np. w czasie jednej godziny lekcyjnej

11 miesięcy temu

MarekDuszy

Jednostka tutaj nie ma praktycznego zastosowania

2 lata temu

MarzenaMar4

A Lekcja???????

3 lata temu

JoannaDe3

Ja napisałam "Oni uczą się pierwszego rozdziału" i zaliczone miałam. Ta jednostka to faktycznie jakoś dziwnie brzmi.

1 rok temu

gwiazdka65

Zdanie jest nielogiczne

1 rok temu

ArturSwisu

Mieszkam w UK i Unit mówią tutaj na przedmiot w collegu np 'Unit 3 - Computer Science' a 'Rozdział' to bardziej Chapter.

1 rok temu

PrzemysawT536660

Ja napisałem że uczą się pierwszej części(Co oznacza rozdział pierwszy). To jest też poprawnie. Jednostka jest tutaj nieprawidłowym wyrazem. Nie zaliczyło mi.

1 rok temu

Busha9

O jaką jednostkę wam chodzi

1 rok temu

Yola448704

Busha 9, chodzi tu o jednostkę nauczania w podręczniku,
czyli rozdział albo lekcję. Zdanie ma sens po angielsku i może
mieć sens po polsku, jeśli użyje się odpowiednich polskich słów:
Pracują nad pierwszym rozdziałem (podręcznika)
PRZERABIAJĄ PIERWSZY ROZDZIAŁ (podręcznika) :-)

11 miesięcy temu

Yola448704

unit może też oznaczać: jednostka/element/rzecz/sztuka
to study - badać, analizować, studiować

Może w dziale o nauce, naukowcy dostali kilka sztuk czegoś
tam do zbadania i są w trakcie rozgryzania tej pierwszej...

They study the first UNIT - Badają pierwszą SZTUKĘ/jednostkę

5 miesięcy temu

angielski955008

jakies dziwne tlumaczenie

1 rok temu

Macki13

Póki co najgorsze zdanie w Duolingo. W poprzednich ćwiczeniach było przetłumaczone unit jako "część", natomiast tutaj nie uznaje tego...Poza oczywistym brakiem logiki zdania

1 rok temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.