Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"They study the first unit."

Tłumaczenie:Studiują pierwszy rozdział.

3 lata temu

27 komentarzy


MagdalenaS.

"Uczą się pierwszego rozdziału" też jest poprawne, no i brzmi sensownie. Tłumaczenie z jednostką jest dość dziwne.

3 lata temu

Yola448704
Yola448704

Magdalena S., Twoje zdanie też nie ma sensu, bo nie można uczyć
się "rozdziału", tak jak nie można uczyć się "pierwszej jednostki".

Mogą uczyć się czegoś z pierwszego rozdziału, studiować coś,
co jest w pierwszym rozdziale podręcznika albo, po prostu:

Przerabiają pierwszą lekcję (w podręczniku) albo:
Przerabiają pierwszy rozdział (podręcznika)

9 miesięcy temu

paula.wroc

Zdanie bez żadnego sensu..

3 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

Niestety to zdanie jest w kilka kursy. Nie brzmi naturalnie, bo nie używamy Present Simple w tym sposobie. Brakuje wyrażenia czasu.

Chyba lepiej coś jak - "In the first week they study the first unit of the book".

1 rok temu

kubiaczkaa

A co to oznacza tak naprawde po polsku?

3 lata temu

Yola448704
Yola448704

PRZERABIAJĄ PIERWSZY ROZDZIAŁ (jakiegoś podręcznika).

Podręcznik zwykle składa się z kilku rozdziałów, tzw. UNITS, które są indywidualnie zatytułowane, żeby można było każdy rozdział łatwo znaleźć. Np.: UNIT 1 - Alfabet, UNIT 2 - Rzeczowniki, UNIT 3 - Czasowniki, itp.

UNIT (rozdział, lekcja) może też oznaczać, że materiał ma być przerobiony w jakiejś jednostce czasu, np. w czasie jednej godziny lekcyjnej

9 miesięcy temu

WarsawWill
WarsawWill

"unit" tu jest rodział podręczniku, np "Teach yourself English", o ksiązki do szkoły, uniwersitetu, itd.

Ale zdanie potrzebuje jakiś chasu, np "tomorrow". Chyba - "Jutro studiujemy pierwszy rodział (podręczniku)"

1 rok temu

MarekDuszy

Jednostka tutaj nie ma praktycznego zastosowania

2 lata temu

MarzenaMar4

A Lekcja???????

3 lata temu

JoannaDe3

Ja napisałam "Oni uczą się pierwszego rozdziału" i zaliczone miałam. Ta jednostka to faktycznie jakoś dziwnie brzmi.

1 rok temu

gwiazdka65

Zdanie jest nielogiczne

1 rok temu

ArturSwisu

Mieszkam w UK i Unit mówią tutaj na przedmiot w collegu np 'Unit 3 - Computer Science' a 'Rozdział' to bardziej Chapter.

1 rok temu

PrzemysawT536660

Ja napisałem że uczą się pierwszej części(Co oznacza rozdział pierwszy). To jest też poprawnie. Jednostka jest tutaj nieprawidłowym wyrazem. Nie zaliczyło mi.

1 rok temu

Busha9

O jaką jednostkę wam chodzi

10 miesięcy temu

Yola448704
Yola448704

Busha 9, chodzi tu o jednostkę nauczania w podręczniku,
czyli rozdział albo lekcję. Zdanie ma sens po angielsku i może
mieć sens po polsku, jeśli użyje się odpowiednich polskich słów:
Pracują nad pierwszym rozdziałem (podręcznika)
PRZERABIAJĄ PIERWSZY ROZDZIAŁ (podręcznika) :-)

9 miesięcy temu

Yola448704
Yola448704

unit może też oznaczać: jednostka/element/rzecz/sztuka
to study - badać, analizować, studiować

Może w dziale o nauce, naukowcy dostali kilka sztuk czegoś
tam do zbadania i są w trakcie rozgryzania tej pierwszej...

They study the first UNIT - Badają pierwszą SZTUKĘ/jednostkę

3 miesiące temu

angielski955008

jakies dziwne tlumaczenie

1 rok temu

Macki13

Póki co najgorsze zdanie w Duolingo. W poprzednich ćwiczeniach było przetłumaczone unit jako "część", natomiast tutaj nie uznaje tego...Poza oczywistym brakiem logiki zdania

1 rok temu

alexandra299760

Brak sensu

1 rok temu

majkelo690

Zdanie bez sensu

1 rok temu

angielski955008

dział to nie jest unit

1 rok temu

angielski955008

dział to nie zaden unit tylko section departament

1 rok temu

stanles1

to trochę nie po polsku

9 miesięcy temu

stanislawapikus

mysle ze moje tlumaczenie tego zdania jest zdecydowanie trafniejsze

9 miesięcy temu

Monika265131

Unit to lekcja - też nie zalicza. Dziwne zdanie

8 miesięcy temu

MoniqueKov

Co to jest pierwsza jednostka?

7 miesięcy temu

BasiaIrena1

Oni studiują pierwszy rozdział.

6 miesięcy temu