1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "The woman wears a dress."

"The woman wears a dress."

Překlad:Ta žena nosí šaty.

December 7, 2014

13 komentářů


Tereza_ul12

Ta žena má oblečené šaty - významově totéž?


kacenka9

Nooooo. Trochu. "Ta zena ma oblecene saty" by bylo "the woman has a dress on". Jako, ze neni naha. 'The woman wears a dress" je spise o tom, ze nosi saty a ne treba jeany.


puskinatila

Zena nosi obleceni neuznalo mi to...


Nemesis_NaR

Doporučuju si zapamatovat, že "dress" = "šaty" ale ne "oblečení," viz slovník http://slovnik.seznam.cz/cz-en/word/?q=oble%C4%8Den%C3%AD&id=7zgF5Fq7AGM=&sugid=r3K68O0zIBg=&sugword=obl%C3%A9ct

Ono to asi vychází z toho, že "to dress" je sloveso "oblékat se" a tak máme chut to "dress" použít i jako podstatné jméno. Což bohužel opravdu není vhodné.


suva66

je oblečena do šatů mi to nevzalo, škoda, nosí šaty je samosebou lepší, ale i to, že má něco na sobě a to něco jsou šaty by se dalo významově uznat?? ne???


Karoliina765050

Nedalo. Veta 'je oblecena do satu' znamena, ze ma saty prave ted na sobe, ale anglicka veta rika, ze ona saty nosi = je to jejim zvykem. Abychom to mohli prelozit jako 'je oblecena do satu', anglicka veta by musela znit 'she is wearing a dress'.


PetrCurtiss

mám zmatek v žena obléká šaty a žena nosí šaty, žena nosí oblečení a žena obléká oblečení


kacenka9

Ja vam v tom udelam jeste vetsi.

Zena obleka saty (ted v tento okamzik) - the woman is putting a dress on. Put on - davat na (sebe) Zena obleka saty (pravidelne kazde rano) - the woman puts a dress on. zena ma na sobe/nosi saty (zrovna ted) - the woman is wearing a dress, the woman has a dress on Zena ma na sobe/nosi saty (kazdy den) - the woman wears a dress zena obleka obleceni - the woman is putting on clothes nebo the woman is putting on clothing saty jsou dress a obleceni je bud clothes nebo clothing


PetrCurtiss

No super.. tak až budu v 50tý lekci tak to snad pochopím. :)


Saulk4

Je možné, že zde slyším říkat women místo woman? Trochu mě ten poslech zmátl.. :)


Karoliina765050

Uprimne, neprislo mi to pravdepodobne, ale pocitac to slovo tak komoli, ze se tam skutecne da slyset 'women'. V kazdem pripade vam napovida sloveso 'wears', ze podmetem bude 'woman' a ne 'women'.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.