Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"O yeni bir yol açtı."

Çeviri:He opened a new path.

3 yıl önce

21 Yorum


atzehri

A new way neden olmuyor

3 yıl önce

sharmgust

"It opened a new way" neden olmuyor?

2 yıl önce

candost2
candost2

New way olması lazım.

2 yıl önce

earpaci

A new way sorusuna cevap lutfen?

2 yıl önce

Hisar34
Hisar34

Cevap gelmemiş bu soruya, demek ki yöneticiler oldukça yoğun. Burada gönüllü bir grup olarak çalıştıkları ve bizlere ucretsiz olarak boyle bir olanak sağladıkları için kendilerine cok teşekkür ediyorum ve saygı duyuyorum. Elestiri ya da taleplerimiz olabilir tabii ki burasının kendisini sürekli aşması icin. Ama bunları yazarken seviyemizin göstergesi olarak kaliteden ödün vermemeliyiz. Bunları paylaşma ihtiyacı duydum.

2 yıl önce

Hisar34
Hisar34

"Path" yerine "route" da kullanilabilir gibi geldi, eger bu gozden kacmis bir dogru cevap degilse neden yanlis acaba?

3 yıl önce

incikin_
incikin_

find a new WAY of doing something: bir şeyi yapmanın başka bir yolunu/yöntemini bulmak. Yani "way" mecazi anlamda "yöntem/metod" olarak kullanılıyor. Cümlenin fiili farklı olsaydı; mesela "yöntem açmak*" yerine "yöntem geliştirmek" deseydi "way" kullanabilirdik.

open a new ROUTE: yeni bir rota/güzergâh oluşturmak. Mecazi anlamda kullanılmıyor anladığım kadarıyla. Yürüyüşçüler için güzergâh oluşturmak, göçmenler için rota belirlemek gibi durumlarda kullanılıyor.

open a new PATH: "Yeni bir patika açmak" anlamına geliyor; ama aslında "öncülük etmek" anlamına gelen bir deyim.
Bir de "path" esasında insanların geçmesi sonucu zaman içinde oluşan bir açıklıktır; birileri bu yoldan geçerek burayı aşındırmış, belki de yol üstündeki engelleri kaldırmıştır. Bu bakımdan bu deyime cuk oturuyor bence!

2 yıl önce

Hisar34
Hisar34

Bilgilendirici cevap için teşekkürler.

2 yıl önce

NevzatSARA

Way bildigimiz yol anlaminda burada ki path bir "ufuk" acmak anlaminda.mezaci yol gibi

2 yıl önce

gulcinzkl

He is yazdim illa kesmem mi gerek?

2 yıl önce

erdinc_dinc

"Has opened" yanlış mıdır?

3 yıl önce

incikin_
incikin_

"He has opened a new path" cümlesi de hem dilbilgisi hem de anlam bakımından doğru olur.
Present Perfect Tense kullanmış olursunuz. Bu da sonuçları devam ediyor; açtığı yoldan insanlar hâlâ ilerliyor anlamı katar cümleye.

2 yıl önce

FratcanTat

He made a new way neden olmuyor ?

3 yıl önce

OrkunZKARD

way neden olmuyor arkadaşım benim canımı neden yiyiyorsun terbiyesiz

2 yıl önce

polisman-007

"She is opened a new path" Kabul etmedi. İllaki "She's" mi yazmam gerekiyor...

2 yıl önce

SiriusBlack99

'She is' yazdım 'She's' yazmam gerektiğini söyledi. Nedendir, farkları ner acaba?

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Aslında "is" kullanmamamız gerekiyor. Neden öyle bir düzeltme önerildi bilmiyorum.

● "She opened a new path" DOĞRU.
● "She is* opened a new path" YANLIŞ

"is" şimdiki zamanda (is opening vs.) ve başka fiili olmayan isim cümlelerinde (is a girl vs.) kullanılıyor. Geçmiş zamanda ise kullanılmaz.

2 yıl önce

SiriusBlack99

Teşekkürler

2 yıl önce

incikin_
incikin_

Bu arada sanırım"has" in kısaltması olarak "-s" kullanmanızı önermiş. Şimdi fark ettim. Çünkü Türkçe çevirisi bakımından

"He opened a new path." ve "He has opened a new path" aynı. "He has" i de "He's " olarak kısaltabiliriz. Şu -s takısı kabus gibi:))

2 yıl önce

SiriusBlack99

Evet birçok kullanımı var. :) Teşekkürler

2 yıl önce

KissMyAdonis

She opened a new road neden olmuyor? road yol değil mi?

1 yıl önce