Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Godzina"

Tłumaczenie:The hour

3 lata temu

24 komentarze


kkasia51

Czemu nie może być po prostu "hour"

3 lata temu

mpopek
mpopek

The hour powinno być uznane

3 lata temu

Riftia

Ja zaznaczyłam "The hour" po czym uznało to za złą odpowiedź, a w poprawnych odpowiedziach napisało, że "An hour, The hour". Więc dlaczego nie?

2 lata temu

olek163

Raczej "an hour".

3 lata temu

AmelkaGsio

Przed wyrazami liczby pojedynczej które zaczynają się na spółgłoskę wstawiamy "a" , nie "an" bo "an" piszemy przed wyrazami liczby pojedynczej które zaczynają się na samogłoskę.

7 miesięcy temu

teksanski

A czemu nie a hour??

3 lata temu

Polishon

Poniewaz "an" wstawiamy przed wyrazem, ktory w wymowie zaczyna sie na samogloske, a "a" wstawiamy w wyrazie, ktorego wymowa zaczyna sie na spolgloske.

3 lata temu

buskes76

A nie może być "the hour" ?

2 lata temu

xmoniczkax.567

Bo się wymawia ''ałr'' na SAMOGŁOSKĘ a nie na spółgłoskę.Czyli ''an hour''

3 lata temu

olaaa121200

Już prędzej tak

2 lata temu

GraynaKomo

The hour

1 rok temu

Aulka
Aulka

Ponieważ masz w teści zadania podane "zaznacz wszystkie poprawne odpowiedzi".:)

3 lata temu

piotrus16

Każdy ma inny rodzaj treści

3 lata temu

Mistrz001
Mistrz001

Ja zaznaczyłem "The hour", a w poprawnych było "An hour", "The hour", a "An hour" jest błędne ponieważ AN jest przed samogłoskami, a A przed spółgłoskami

1 rok temu

br0d4
br0d4
Mod

Mylisz się. O tym czy wstawiamy "a" czy "an" decyduje wymowa, a nie pisownia - a w wyrazie "hour" litera "h" jest niema, niewymawiana - patrz np. http://www.ldoceonline.com/dictionary/hour - podana wymowa /aʊə/ lub /aʊr/, możesz też nacisnąć symbol głośniczka i usłyszeć wymowę brytyjska i amerykańską.

9 miesięcy temu

AmelkaGsio

Zostaje uznawane zarówno " hour" jak i " the hour" :)

7 miesięcy temu

Mintahhh

Messi

4 miesiące temu

martens241

Czyli ,,an" też jest przed ,,h"?

2 lata temu

Daria01231

Pisze "time" to wpisałam i mi nie uzdało

2 lata temu

AmelkaGsio

Bo " time" to czas a godzina to "hour" :)

7 miesięcy temu

timko10

"An hour" to bład. Powinno byc "a hour"

1 rok temu

Natka72

"An" jest dobrze,ponieważ "a" dodajemy przed spółgłoskami a tutaj jest w wymowie samogłoska (wymawia się ałer,więc musi być "an ałer" a nie "a ałer")

1 rok temu

KarolinaBa149224

czemu nie może być "a hour" !!!!!!!!!!!11

1 rok temu

Emwue
Emwue

przedimek a/an:

Forma "a" pojawia się przed rzeczownikami zaczynającymi się na spółgłoskę, a forma "an" przed rzeczownikami zaczynającymi się na samogłoskę.

Zauważ, że decyduje tu wymowa nie pisownia – jako że, 'h' w wyrazie 'hour' jest nieme, słowo 'hour' wymaga 'an'.

1 rok temu