"Ben bir keşif yaptım."

Çeviri:I made a discovery.

3 yıl önce

13 Yorum


fataygun
fataygun

Doğru kabul ediyor olsa da; "I have made" ve "I made" arasındaki farkı hâlen tam olarak çözebilmiş değilim. Kısaca izah edebilirseniz, büyük sevaba girersiniz.

3 yıl önce

R.Corleone

aslında burada have kullanılması gerekir çünkü keşif yapmak süregelen bir eylemdir yani etkisini yitirmemiştir... ama günlük konuşmada bunun çok fazla bir önemi yoktur... eğer yakın zamanda yapılmış bir eylemden bahsediyorsak have kullanmamız şarttır. 1-etkisi hala devam edecek 2- yakın zamanda yapılmış olacak...

3 yıl önce

iamnotabot

Sonucun simdiki zamana etkisi varsa "have" ekleniyor. Daha detayli veya duzeltilmesi gereken bir yer varsa ve aydinlatirsaniz sevinirim.

3 yıl önce

GoncaRabia
GoncaRabia

made yerine did olmaz mı?

3 yıl önce

smbz2

"Do" ile "make" birbirinden ayıracak pratik bir yol bilen var mı

2 yıl önce

mehmet_47

Hayır olmaz cümleye bir fiil gerekiyor bide geçmiş zamanın olumlu cümlesinde sadece fiilin 2. Hali gelir

3 yıl önce

merhabax

a discovery. yerine detection da kabul olunmalı

2 yıl önce

onurhanaydin

exploration da olabilir

2 yıl önce

dnzucar

invention

2 yıl önce

agackakanfani

o icat demek keşifle farklı

1 yıl önce

ekrem25

I make a discovery olmazmı

1 yıl önce

synysterro

geçmiş zamanda yapıldığı için make fiilinin ikinci hali yani made kullanılmalı

1 yıl önce

bilgekaganylmz

Ben bir keşif yapARIM (seninki)

1 yıl önce
Günde yalnızca 5 dakika ayırarak İngilizce öğren. Ücretsiz.