"Nie pozwól dziecku bawić się nożem."

Tłumaczenie:Do not let the child play with the knife.

3 lata temu

13 komentarzy


lktlktlkt

Dlaczego nie "to play"

3 lata temu

immery
immery

po let jest bezokolicznik bez to

2 lata temu

karas1979
karas1979

Dlaczego play, a nie plays? Skoro to 3 osoba liczby pojedynczej nie powinno byc "plays"?

3 lata temu

Ana_UniqueNick

Właśnie tego brakuje na Duolingo: objaśnienia zasad gramatycznych.

2 lata temu

Henryk7
Henryk7

rozumiem to tak: w zdaniach pytających i przeczących (występuje tu operator "do") czasownik jest jednakowy dla każdej osoby (w liczbie pojedyńczaj i mnogiej)

3 lata temu

arko04

Pytanie, czy dobrze rozumiesz

2 lata temu

immery
immery

w pytaniach i przeczeniach rzeczywiście nie piszemy -s na końcu, ale tu jest inna konstrukcja

Do not let - nie pozwól/nie pozwólcie

I let the child play =pozwalam dziecku bawić się

play jest bez -s bo po let wstawia się bezokolicznik bez to

2 lata temu

Kazikwuka

dlaczego nie może być " Do not allow the child to play off a knife."co w tym zdaniu jest nie prawidłowe? .... play off..?

2 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

Niestety "play off a knife" nie ma sensu. Ale w tym kontekście, często mówimy "don't play with knives" o coś takiego.

1 rok temu

jankobill

Don't allow the child to play with the knife- bez off

3 miesiące temu

PWojciech

Wg Duolingo tylko pierwsza odpowiedź jest dobra: "Do not let the child play with the knife." Czemu trzecia jest oznaczona jako błędna, czy nie oznacza ona tego samego: "Do no allow a kid to play with the knife."?

11 miesięcy temu

marzuch

"Do not let the child to play with the knife" dlaczego jest to forma nie poprawna ?

7 miesięcy temu

BeataDzwigal

Dlatego żebyśmy mieli czas przywyknąć do tego skad owe formy skrócone sie biorą ,to raczej nie podlega dyskusji

1 miesiąc temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.