1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "What is the date today?"

"What is the date today?"

Překlad:Co je dnes za datum?

December 12, 2014

34 komentářů


Jiskra1

napsal jsem "jaký datum " a je to špatně ?!


PetrStanek78

Možná, kdybyste napsal Jaký je dnes datum?, tak by to bylo uznano.


ity762265

Jaké je dnes datum .. uznává


me22dec

Petře, také jsem napsal: "Jaký je dnes datum?" a uznáno nebylo, nicméně jsem se nejprve přehlédl a viděl "day". Proto mi tam zůstalo "Jaký...", samozřejmě jsem měl napsat: "Jaké je dnes datum?" :( To jen k tomu, že hovorové "Jaký..." neuzná. ;)


LauraPiska

Napsala jsem CO JE ZA DATUM DNES tak mi to neuznalo?


ondrak4

Co je dnes za schuzku? Naposled mi to prelozilo date jako schuzku a ted to nejde? WTF?


Nemesis_NaR

"Kolo" taky jednou znamená kolo u auta, podruhé cyklistické kolo a potřetí jedno kolo/okruh při závodě. Stejně tak "date" má někdy význam "schůzka", ale v této větě to vůbec nedává smysl. Navíc "date" je především "schůzka" ve smyslu "rande", pracovní schůzka je "meeting".


JosefFores

Ale pořád je to kulatej útvar, takže tam je fyzická podobnost, ale látat dva rozdílný významy na jedno slovo, jako je datum a rande, to v angličtině nikdy nechápu...


PetrStanek78

V češtině také existuje spousta stejných slov s úplně odlisnym významem, jako třeba koruna - platidlo, kralovska, či koruna stromu. Jde spíš o to, že v češtině si to člověk vůbec neuvědomuje, protože vždycky perfektně chápeme kontext.


JosefFores

tak platidlo je koruna, protože základní jednotka 1 koruna má na sobě královskou vyraženou, královská koruna, když jde o nějakou tu košatější, tak skoro připomíná strom a opačně....to je moje teorie a jaká je tvoje teorie souvislosti mezi datem a randem?


kacenka9

A co treba kohoutek vodni a kohoutek od slepice? V kazdem jazyku je spousta slov, ktera maji rozdilne vyznamy a nedaji se volne prehazovat. Proste vam vodovodni kohoutek po dvorku pobihat nebude.


PetrStanek78

To jsou prostě homonyma a obsahuje je ve větší či menší míře většina jazyků. Čeština jich má sice míň, než angličtina, ale existují. Jaká je třeba souvislost mezi kolejí (ubytovnou) a kolejí pro vlak? Raketa (pálka) a raketa (dopravni prostredek). Taky tam zadne souvislosti nevidím.


Dasa63

proč nedává smysl "Co je dnes za schůzku/rande?", mně to smysl dává, když toho má někdo víc... :-D


vladimirbz

nedávno bylo "What date is today ?" .... to je totéž ?


Karel400144

Datum má 2 či 3 hodnoty: den, měsíc, příp. i rok. Dotazem "Kolikátého...?" se ptáme na jednu hodnotu, den. Mám tedy za to, že vzorový překlad nekoresponduje se zadanou větou a měl by být nanejvýš v akceptovatelných.


kacenka9

Zcela s Vami souhlasim. Prehodila jsem hlavni preklad.


Daniela865784

Taky jsem napsala Co je dnes za datum a nebylo to uznano. Ale som SVK, mozna ze to mame jinak ;)


Daniela865784

Oprava, nebylo uznano Co za datum je dnes.


kacenka9

Doplenno. diky


PetrKonek4

jaký je dnes datum jsem psal já a je to také špatně nechápu co je v tom za rozdíl. Proč tohle se nedá uznat


kacenka9

Uz asi trikrat je to vysvetleno zde v diskuzi. Ctete je!


Hela456590

Je to nespisovně.. ne jaký, ale jaké je dnes datum - to datum )


TerezaMcov

Co je za datum dnes


Katy949480

Co je, prosím, špatně na odpovědi: Kterého dnes je


libuska68

Jaký datum je dnes? Význam úplně stejný. Je to slovíčkaření. Mělo to být uznáno.


kacenka9

Je to gramatika. Neni v lidskych silach doplnit vsechny gramaticky spatne vety. Datum je rodu stredniho. Jaky je muzskeho. Pres to vlak nejede.


libuska68

Jaký je dnes datum? není to snad úplně stejný význam? Rozhodně se zeptám jaký je než co je.


me22dec

Čtěte, už je to tu zmíněno. "Jaký datum" není česky správně, má být "Jaké datum".

Související diskuse

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.