"What is the date today?"

Překlad:Co je dnes za datum?

před 3 roky

16 komentářů


ondrak4

Co je dnes za schuzku? Naposled mi to prelozilo date jako schuzku a ted to nejde? WTF?

před 1 rokem

Nemesis_NaR

"Kolo" taky jednou znamená kolo u auta, podruhé cyklistické kolo a potřetí jedno kolo/okruh při závodě. Stejně tak "date" má někdy význam "schůzka", ale v této větě to vůbec nedává smysl. Navíc "date" je především "schůzka" ve smyslu "rande", pracovní schůzka je "meeting".

před 1 rokem

JosefFores

Ale pořád je to kulatej útvar, takže tam je fyzická podobnost, ale látat dva rozdílný významy na jedno slovo, jako je datum a rande, to v angličtině nikdy nechápu...

před 2 měsíci

PetrStanek78

V češtině také existuje spousta stejných slov s úplně odlisnym významem, jako třeba koruna - platidlo, kralovska, či koruna stromu. Jde spíš o to, že v češtině si to člověk vůbec neuvědomuje, protože vždycky perfektně chápeme kontext.

před 2 měsíci

JosefFores

tak platidlo je koruna, protože základní jednotka 1 koruna má na sobě královskou vyraženou, královská koruna, když jde o nějakou tu košatější, tak skoro připomíná strom a opačně....to je moje teorie a jaká je tvoje teorie souvislosti mezi datem a randem?

před 2 měsíci

PetrStanek78

To jsou prostě homonyma a obsahuje je ve větší či menší míře většina jazyků. Čeština jich má sice míň, než angličtina, ale existují. Jaká je třeba souvislost mezi kolejí (ubytovnou) a kolejí pro vlak? Raketa (pálka) a raketa (dopravni prostredek). Taky tam zadne souvislosti nevidím.

před 2 měsíci

Jiskra1

napsal jsem "jaký datum " a je to špatně ?!

před 5 měsíci

PetrStanek78

Možná, kdybyste napsal Jaký je dnes datum?, tak by to bylo uznano.

před 4 měsíci

ity762265

Jaké je dnes datum .. uznává

před 3 měsíci

vladimirbz

nedávno bylo "What date is today ?" .... to je totéž ?

před 3 měsíci

Karel400144
Karel400144

Datum má 2 či 3 hodnoty: den, měsíc, příp. i rok. Dotazem "Kolikátého...?" se ptáme na jednu hodnotu, den. Mám tedy za to, že vzorový překlad nekoresponduje se zadanou větou a měl by být nanejvýš v akceptovatelných.

před 3 týdny

kacenka9
kacenka9
Mod

Zcela s Vami souhlasim. Prehodila jsem hlavni preklad.

před 3 týdny
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.