A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"MIért nem beszélt tegnap?"

Fordítás:Why did he not speak yesterday?

3 éve

5 hozzászólás


tucite

Kerdesem: Helyes-e igy a mondat: "Why did not speak he yesterday?" Azert ezt a szorendet gondoltam helyesnek, mert a magyar peldamondatban is az ige van tagadva, nem pedig az alany. A "did" segedige es a "not" tagadoszo szetvalaszthato?

3 éve

budai.doc

Úgy nem helyes a mondat. Az alany, állítmány sorrend nem változik, a segédige megelőzi az alanyt, a tagadószó lehet az állítmány előtt, de a segédige után is, ekkor rendszerint összevonják; didn't.

3 éve

tucite

Koszonom a valaszodat. Why he didn't speak yesterday? Tehat egyenes szorend van kerdo mondatnal is? Jol ertem?

3 éve

budai.doc

Nem, mert kérdésről van szó. Az egyszerű múlt esetén segédigével kérdeznek (did), és az mindig megelőzi az alanyt, illetve követi a kérdőszót. A segédige után viszont az alany-állítmány sorrend nem változik. A tagadószó "not", állhat a segédige után, ezt szokás összevonni (didn't), és az állítmány előtt is (not speak). Ha nincs segédige, akkor az alany-állítmány sorrend kérdésnél megfordul: are you a man?

3 éve

tucite

Most mar teljesen vilagos. Koszonom, hogy turelemmel elmagyaraztad nekem. Nem bonyolult, forditott szorend, allitmany, alany akkor van, ha nincs segedige a kerdesben.

A did not osszevonasa szleng es udvariatlan?

Ezt hogy forditanad le angolra: Miert nem o beszelt tegnap? Tehat az alany van tagadva, nem pedig az ige.

Why did not she speak yesterday? Igy? Why she did not speak yesterday? Azt mondtad a segedige mindig megelozi az alanyt, tehat nem ez a helyes.

Egyszerubb utannaneznem. http://angoltanulas.ucoz.hu/index/kerdo_mondatok/0-41

3 éve