1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "She told me she loves you."

"She told me she loves you."

Překlad:Ona mi řekla, že tě miluje.

December 14, 2014

27 komentářů


repik

Mohlo by být:She told me that she loves you?


kacenka9

Ano, takovou variant prijimame.


ch7ktt7X

"Ano, takovou variant prijimame." - je to určitě český?


SonaPaulov

co takhle souslednost časová? The sequence of tenses ?


Nemesis_NaR

Obecné pravdy se nemění (viz odkaz). Tedy pokud mi to řekla včera, tak se to určitě nezměnilo a tudíž je anglická věta dobře.

http://www.anglicka-gramatika.com/pokrocila-anglicka-gramatika/casova-souslednost-a-neprima-rec-indirect-speech-sequence-of-tenses


JiKubn1

to bych nepokládal za obecnou pravdu


Zabza3

Myslel jsem si, že tě miluje… jsou děje, které patří do minulosti, ale řekla mně, že tě miluje…druhá část určitě patří do současnosti a dokonce …řekla mně, že tě bude vždy milovat…pak do budoucnosti


kacenka9

Ne uplne. Hodne zalezi na kontextu. Klidne by mohlo byt i "She told me she loved you". Ale to bylo predtim, nez se zamilovala do nekoho jineho a tohohle pustila k vode.


JiNeern

Ne doslova, ale není to něco, co by byla pravda jen v okamžiku, kdy mi to řekla. Tedy je to dlouhodobě platný fakt, a to je podstatné.


JanHenke3

Nejedná se tu vlastně spíš o citát? Minulý čas by mi v tomhle případě připadal jako dezinterpretace jejího výroku.


nueby

Nejedná. Bez čárky a bez uvozovek o přímou citaci nejde. Kdyby si tohle angličtina nehlídala, nikdy by nevěděli, jestli jen vypustili "that" z nepřímé řeči nebo přímo citují. I v mluveném projevu to zní jinak, i kdyby to místní TTS nedovedlo rozlišit.


PansyPansy

Toto přece není obecná pravda


Nemesis_NaR

Jsem si jistý, že v opačném směru jsou uznávány obě varianty. Zkusím tedy vysvětlit lépe, jaká významová nuance mezi nimi je:

"She told me she loved you" - "Řekla mi, že tě miluje" ve významu - tehdy mi to řekla a bud vím, že to už není pravda (protože už nejste spolu) a nebo prostě dle mého názoru její vyjádření NEMÁ žádnou vazbu na přítomnost.

"She told me she loves you" - "Řekla mi, že tě miluje" v případě, když dle mého názoru je její vyjádření stále platné a vazbu na přítomnost/současnou situaci.


LukasBlech

"She told me she loved you" by bylo do češtiny přeloženo přece jako "Řekla mi, že tě milovala", nebo ne?


LukasBlech

Rozumím. Věta "řekla mi, že tě milovala" by byla: "She told me she had loved you", že...


pavvvka

proč se nemůže použít slovo "said"


kacenka9

mohlo, ale muselo by to byt "Said TO ME "


IvanKern.75

Bohužel jsem neslyšel nic :-( ...a je to po X-té, co se mi tohle stalo. Nejde o tuhle konkrétní nahrávku, ale o občasné výpadky zvuku nahrávek na tomhle webu. Není to časté, no odrazuje to. Nemyslím, že je chyba na mojí straně - vše plně funkční /připojení, sluchátka.../. Jen někdy neslyšet nahrávku, nebo se nepřehraje až do konce. Už jsem to někde psal, zatím bez odpovědi. Takže nevím, jestli se můj dotaz někde řešil, ani nevím, jestli ještě někdo další měl někdy podobný problém. Jinak skvělý web, hodně mi pomáhá vytvářet návyk ;-)


LukasBlech

Nikdy se mi za posledních 180 dnů nic podobného nestalo. Problém bude nejspíše na tvém přijímači. Webový prohlížeč či internetové připojení.


IvanKern.75

Děkuji za zpětnou vazbu a přidávám lingot ;-) Zkusím ještě u někoho na PC, třeba je opravdu chyba u mne, i když na jiných webech ani nikde jinde nic podobné, ale zkusím to. Ještě jednou děkuji.


LukasBlech

Není zač, zkus nainstalovat jiný webový prohlížeč, zda se problém vyskytuje i tam...


MiloKopeck

She loves me = ona mě milovala


Jiskra1

kvůli tomu ,že jsem napsal "mě" místo "mi" vyhodnotilo chybu


LukasBlech

To je v pořádku. Nauč se češtinu. Správně má být "mně" či "mi". 3. pád.


newhego

Ona mě řekla, že miluje tebe. Proč je to špatně?


JanHenke3

Jedině mi, nebo mně. "Mě" je jasná hrubka.

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.
Začít