Duolingo is de populairste methode van de wereld om talen te leren. En het allerbeste: het is 100% gratis!

"Hij heeft ons."

Vertaling:He has us.

3 jaar gelden

9 opmerkingen


-AnneFleur

Omdat bij he, she en it has wordt gebruikt

3 jaar gelden

ahoumes

Waarom kan in dit verband got (he got us) niet?

1 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Omdat 'got' is in het participium (verleden deelwoord) en dus kan alleen na 'have/has/had' of een vorm van het werkwoord 'be' gezet zijn.

Je kan toch 'he has got us' of 'he's got us' ( 's = has in dit geval) schrijven/zeggen.

1 jaar gelden

harrypotterfan14

Waarom kan have niet?

3 jaar gelden

AlsEenPoffertje
AlsEenPoffertje
Mod

"have" is niet de correcte werkwoordsvorm. Hier zijn de werkwoordsvervoegingen:

  • I have = Ik heb
  • You have = Jij/Je hebt; u heeft/hebt; jullie hebben
  • We have = Wij/We hebben
  • They have = Zij/Ze hebben

maar...

  • He has. = Hij heeft.
  • She has. = Zij/Ze heeft.
  • It has. = Het heeft.
3 jaar gelden

beugelbekje

Have kan gewoon niet ik heb het aan mijn moedgevraagd zijn is heel goed in engels

3 jaar gelden

MentalPinball
MentalPinball

Ik versta je niet kan je dat anders zeggen? Of in het engels?

1 jaar gelden

mnxl

“He have us“ kan toch ook?

3 jaar gelden

AlsEenPoffertje
AlsEenPoffertje
Mod

Nee, "have" is niet de correcte werkwoordsvorm. Hier zijn de werkwoordsvervoegingen:

  • I have = Ik heb
  • You have = Jij/Je hebt; u heeft/hebt; jullie hebben
  • We have = Wij/We hebben
  • They have = Zij/Ze hebben

maar...

  • He has. = Hij heeft.
  • She has. = Zij/Ze heeft.
  • It has. = Het heeft.
3 jaar gelden