Duolingo jest napopularniejszą metodą nauki języków na świecie. A co najlepsze, jest w 100% darmowe!

"Słyszałem o tym miejscu."

Tłumaczenie:I had heard of this place.

3 lata temu

10 komentarzy


trylobit
trylobit

Raz "had heard" znaczy "słyszałam" a raz jako oprawne wyświetla się "usłyszałem". Czy Past Perfect raz opisuje czynności dokonane a raz niedokonane? Zdecydujcie się, bo nie da się przewidzieć poprawnej odpowiedzi w tej samej lekcji.

3 lata temu

arko04

Może być "about place"?

2 lata temu

Dahlie5
Dahlie5

I have heard about this place.

1 rok temu

arko04

Kiedy have, a kiedy had?

1 rok temu

Dahlie5
Dahlie5

Czasy Present Perfect i Past Perfect są bardzo podobne. Oba opisują jakąś czynność, która zdarzyła się w przeszłości przed określonym punktem w czasie.

Różnica jest taka, że w Present Perfect ten punkt w czasie to chwila obecna, a w Past Perfect to dowolny punkt w przeszłości.

I have heard about this place. I would like to go there. - Słyszałam o tym miejscu. Chciałabym (teraz - punkt w czasie) tam pójść.

I went there last Sunday, because I had head good things about this place. - Poszłam tam ostatniej niedzieli (punkt w czasie!), bo słyszałam dobre rzeczy o tym miejscu (jeszcze zanim tam poszłam).

Drugi przypadek. Z niektórymi czasownikami używa się ich jak przed Present i Past Perfect Continuous, czyli opisują wtedy czynność ciągłą trwającą aż do punktu w czasie. Chodzi o to, że nie mówi się np. "I have been being" tylko po prostu "I have been".

I have had this car for five years = Mam to auto od pięciu lat

1 rok temu

Dariusz659270

Czy nie ma być "I have had this car for five years" = Miałem to auto od pięciu lat. (???)

1 rok temu

tatulekjed

Może być. Mnie przyjęło

2 lata temu

roborobert

I have heard about this place.

Czy ktoś może wyjaśnić dlaczego jest w Past Perfekt którym opisuje się czynność przeszłą dokonaną jeszcze przed inną czynnością z przeszłości?

3 lata temu

WarsawWill
WarsawWill

Duolingo uczyć tylko forma, bez kontekstu. Było taki sam z Present perfect. Muszimy wyobrażać sobie kontekst

"When he started describing the hotel I remembered I had heard about this place before.

2 lata temu

bartek361752

Ja stosować had

1 rok temu