1. Fórum
  2. >
  3. Téma: English
  4. >
  5. "He is positive."

"He is positive."

Překlad:On si je jistý.

December 17, 2014

23 komentářů


anna.s47

Přeložila jsem to ,,On je jistý" a označilo mi to, jako chybu. ,,Jeho vybereme. Ostatní zatím nevíme, ale ON JE JISTÝ." se má tedy překládat jak?


rychly

Také si myslím, že "On je jistý." je správně a to zvratné sloveso "si" tam nemá co dělat. Nemělo by to být v případě "On si je jistý." explicitně vyjádřeno, např. "himself"?


kacenka9

Ja si nejsem vubec jista (ha, tuhle vetu jsem opravdu nenapsala naschval a jak se pekne shoduje s tou, o ktere se bavime), ze tusim, co znamena "on je jistý". Jako, že nám slíbil, že se někam dostaví, tak "on je jistý"???

Na druhou stranu, "On si je jist/jistý" něčím, např, tim, ze stihneme termin je opravdu "He is positive".

Zvratne "si/se" se temer nikdy nepreklada jako "himself". Obcas ano, ale vyjimecně.


rychly

Takže teď nám zbývá rozlousknout, jak by se napsaly v AJ dvě významově odlišné věty: 1. "On je jistý" (např. kandidát ve volbách) a 2. "On si je jistý" (např. že udělá zkoušku).


martin.sobolik

Přeložil jsem jako "On je pozitivní". Systém řekl, že mám překlep, prý má být optimistický. Myslím,že i odpověď "pozitivní" je korektní.


kacenka9

Oznacilo to jako preklep, protoze tam mame 'positivni', nevim, proc to neukazalo to, coby nejblizsi 'spravnou' odpoved. Obavam se, ze dnes uz pravidla pripousteji pouze pozitivni se z?


martin.sobolik

Nejsem si jistý právě, proto jsem vložil dotaz


kacenka9

Ustav pro jazyk cesky vubec nezahrnuje vyraz 'positivni', pouze 'pozitivni', takze vsude Z. Tam muzeme byt radi, ze je to brano jen jako preklep.


MartinW1968

Proč nemůže být: on je kladný?


Ljenocka

Dobrý den, já myslím, že ON SI JE JISTÝ nemá s POSITIVE moc společného...


pabouk

Dobrý den, já si myslím, že má. Většina slovníků uvádí význam slova positive v tomto smyslu. Viz positive.

Podstatná část slovníků uvádí i použití slova positive v tomto smyslu: Maxmillian Dictionary 1, Oxford dictionaries 2.1, American Heritage Dictionary 4 atd.


DavidSuch5

Napsal jsem... On je optimista. Nevim, ale když se řekne "On je pozitivní." tak si představím leda tak HIV.


Filomena.Prvni

Přeložila jsem: "Je positivní." Ve smyslu tom, že není negativista, zkrátka takové sluníčko vyzařující positivní paprsky. Což je něco jiného nežli optimista. "Je si jistý." (V překladu "on" by mělo býti přinejmenším v závorce, neb v ČJ se většinou vynechává) má zcela jiný význam.


kacenka9

Ono by to ale mohlo znamenat, ze je pozitivni na HIV.. (nebo nejakou dalsi nemoc)


DavidSuch5

Já jen že "On si je jistý." bych viděl spíš za použití slova "confident" nebo "sure".


Pistulak

Tam prostě záleží na kontextu když je to odpověď na otázku: "Is/are he/you positive? (ve smyslu: Je/Jsi si jistý?) odpověď je He/I is/am positive.pokud chci zdůraznit že je /jsem si opravdu jistý jinak bych použil: He/I is/am.


ZbynekVrazel

Je POZITIVNI ... Proč mi to nevzal?


marek536188

proč nemůže být on je kladný (třeba hrdina)


Marketa887108

Taky jsem dala "on je kladny" a myslim si,zeby to melo byt zarazeno do odpovedi


Marek_K.

Mnoho komentářů, žádné rozumné vysvětlení smyslu věty. Tento překlad považuji za lživý. Není to logické, a pokud je to idiom, tak vysvětlení je stěžejní. Děkuji.


Jiri_Priban

Opravdu to může mít něco společného s jistotou . Viz slovnik : CERTAIN [ never before noun ]

B2 certain that something is true:

"Are you sure you saw him?" "Absolutely positive."

[ + (that) ] I'm positive that I switched it off.


alokin2

Proč je špatně "Je si jistý"?

Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.