"My dad is bilingual."

Překlad:Můj táta je bilingvní.

před 3 roky

11 komentářů


alan_bo

úplně poprvé jsem slyšel a viděl slovo bilingvní :-D jeho význam jsem si musel najít ve slovníku cizích slov :-D

před 3 roky

TerezaKopeck

proč místo táta mi překladač neuzná slovo otec

před 3 roky

Nemesis_NaR

Protože je rozdíl ve formálnosti. "Otec" = "Father", zatmíco "dad" = "táta, taťka". Stejně tak to kurz rozlišuje pro mamku a děkuji vs dík.

před 3 roky

manofscience

Na to jak málo je tohle slovo používané v běžné mluvě je tu až příliš často :-(

před 3 roky

Nemesis_NaR

Ano, u nás v česku je to slovo málo používané, ve státech s přistěhovalci (USA, Němcko, Francie atd) už tomu tak být nemusí, protože děti přistěhovalců většinou jsou bilingvní a mluví jak místním jazykem tak jazykem svých rodičů.

před 3 roky

Kerbeus

Ja viem co to znamena, par krat som ho uz pocul, ale mam to problem vyjadrit v slovencine, nie to este v cestine. V slovencine by som to vyjadril aj ako mnohojazycny, viacjazycny. Neviem ci sa to da aj v cestine obdobne vyjadrit.

před 3 roky

Nemesis_NaR
před 3 roky

Jantar18

Presne!

před 5 měsíci

LucieManak

Tatínek je špatný překlad?

před 3 roky

kacenka9
kacenka9
Mod

Neni. Tatinky prijimame.

před 3 roky

jaholek1

S překladem "Můj otec je dvojjazyčný" nesouhlasím, to trhá uši. Dvojjazyčný může být slovník, kniha, konference apod. Ale ne člověk. Přijde mi, že nás duolingo velmi nevhodně vychovává ke snaze přeložit všechno přímočaře, i když to nedává smysl. Prostě je to tak, že některé věci se nedají přeložit slovo za slovo, ale musí se přeložit opisem (Můj táta mluví perfektně dvěma jazyky. Můj táta mluví druhým jazykem jako rodilí mluvčí - to je opravdu česky... a ne ta úpříšernost "bilingvní").

před 1 týdnem
Naučte se Anglicky za pouhých 5 minut denně. Zdarma.