"Jag hör musik."

Translation:I hear music.

December 19, 2014

9 Comments


legatrix

I assume this could mean 'listen to', like German? But maybe not.

December 19, 2014

Lundgren8

No ”listen to” would be ”lyssna på”. ”Höra” means ”to hear”.

December 19, 2014

Metlieb

Could someone turn off this frakking music!

October 18, 2015

Yerrick

Allt det här har hänt förut, och allt det här kommer att hända igen.

February 28, 2016

trevro

"Du är inte särskild; det är hur jag får det också." -- Mitch Hedberg (RIP)

October 5, 2015

DasMoose88

"...det kommer ifrån bokhyllan." (corrected 09/19/17.)

September 9, 2017

devalanteriel

Close! ... det kommer (i)från bokhyllan, you need the definite. And you can use either från or ifrån.

September 9, 2017

DasMoose88

Tack!

September 13, 2017

HollyJD

...I min huvudet?

March 1, 2018
Learn Swedish in just 5 minutes a day. For free.