Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Sohbet bitti."

Çeviri:The conversation is over.

3 yıl önce

22 Yorum


SelukSemaD

Neden The conversation was over değil. Bitti geçmiş zaman...

3 yıl önce

cronychucky

Over: BITTI anlamindadir zaten past tense ile kullanilmaz.

3 yıl önce

Nisa1183

Was ve were'nin bulunduğu yerde fiil bulunmaz. Onlar sadece yer belirtmek için kullanılır. ÖRNEK I was at the cinema. = Sinemadayım. He was at the cafe. = O kafede.

***Was ve were am-is-are'nin geçmiş zaman halleridir. Yani şöyle düşünün, I am go olmaz değil mi? O zaman I was go da olmaz. I went olur.

2 yıl önce

MeteUlku
MeteUlku

Aslında "was/were"nin bulunduğu yerde bir fiil bulunabilir ve "was/were" sadece yer belirtmek için kullanılmaz.

  • I am at the cinema. (Sinemadayım.)
  • I am fine. (İyiyim.)
  • I am reading a book. (Kitap okuyorum.)

"Was" veya "were", "am/is/are"nin geçmiş zaman halleridir yani "be" (olmak) fiilinin. Yani yukarıdaki geniş zaman cümlelerindeki "am/is/are"yi, "was/were" yaptığımızda geniş zamandan çıkartıp geçmiş zaman yaparız.

  • I was at the cinema. (Sinemadaydım.)
  • I was fine. (İyiydim.)
  • I was reading a book. (Kitap okuyordum.)
2 yıl önce

Nisa1183

ama past simple de was were ve fiil kullanılmaz. siz past continioustan bahsediyorsunuz. buradki soru past simple ile ilgili; o yüzden böyle bir bilgi verdim.

2 yıl önce

receptoklu

has finished ?

3 yıl önce

umit463

the koymadım çok şey farkediyomu ki ? kabul edilmedi

2 yıl önce

slhirmk

Fark etmez dostum merak etme. Anca bizim Türkler, İngilizlerden Amerikalılardan daha fazla dikkat eder gramere. Türkiye'de dil eğitimi yerlerde maalesef :(

2 yıl önce

AhmetBurakRoz

Aynen katılıyorum

3 ay önce

keremhan77

"The chat has finished" kabul etti...Hayret...Şaşırdım doğrusu...beklemiyordum.

2 yıl önce

alpisilin

Geniş zaman var geçmiş zamana göre bitti demiş

3 yıl önce

ErKutsal

neden ended kabul edilmedi

3 yıl önce

Karaali82

Neden oyun bitti derken " game is over" demiyoruz peki. Is neden koyduk?

3 yıl önce

Hisar34
Hisar34

The conversation finished neden olmaz?

2 yıl önce

BulutYildiz

Conversation is over niye kabul edilmedi? The koymadık başa diye hata olarak kabul etmek nedir. The bu kadar önemli mi?

1 yıl önce

Hurkants

The conversation finished ?

7 ay önce

xxlefes

"the chat is over" neden kabul edilmiyor ? Hatam nedir ?

4 ay önce

AydinManav
AydinManav

Sohbet sona ermiştir.

3 ay önce

M.Demirarslan

talking is over kabul edilmedi neden acaba ?

3 yıl önce

M.Demirarslan

talking is over kabul edilmedi neden acaba ?

3 yıl önce

Hisar34
Hisar34

Talking karşılıklı olursa conversation oluyor sanırım.

2 yıl önce