"الرجل يشرب."

الترجمة:The man drinks.

December 21, 2014

37 تعليقًا


pGEm8

ليش drinksنزود s وهو رجل واحد

June 14, 2016

0931802104

لانو تستخدم الsمع (he she it )والرجل he قام حطينالو s

January 13, 2019

Abdulazizm855960

S الملكية

July 16, 2018

MarkAdam9

عندما تتحدث عن نفسك تقول
drink وعندما تتحدث عن شخص اخر مذكر كان او مؤنث تقول

drinks

May 26, 2019

thamer200902

لم افهم

December 21, 2014

alichouiar547149

the man:الرجل / a man: رجل

April 7, 2018

arwahasan4

حرف ال s بيجي مع he and she and it زي he drinks she drinks it drinks

July 4, 2016

Jesse553332

ال s بتيجي للمفرد الغائب

November 11, 2017

pDlP13

مافهمت

May 25, 2019

WaelOoda

فيديو

July 26, 2019

redaeljhad

ana zedt is

May 18, 2015

BssamSissy

مش فاهم طيب

January 22, 2018

mnaayf22ou

gbs

November 29, 2015

jebbar84

THE MAN DRINKS

December 7, 2016

AoH92

هذي s الملكيه

January 26, 2017

coco.mama

لا دي s المفرد مع زمن المضارع البسيط مع المفرد بنزود s مع he,she,it مع الجمع الفعل يكون بدون اي اضافات we,you,they وضمير انا I يعامل معامله الجمع

December 17, 2018

Hiba234215

Mafhmtch tbrhich ta3 walo

February 27, 2018

abazr4

حد يفهمني حرف S أستخدم في أي حاله

August 5, 2018

coco.mama

حرف s ده بنزوده للفعل المضارع مع he , she , it (مع المفرد) اما في المضارع مع الجمع we,you,they الفعل في المصدر يعني بدون اي اضافات وضمير I اللي هو انا يعامل معامله الجمع يعني الفعل معه بدون اضافات

December 17, 2018

pDlP13

انا اشرب الماء ؟؟؟؟؟؟؟

May 25, 2019

pDlP13

يعني ما فهمت ايشلون احلها

May 25, 2019

MarkAdam9

عندما تتحدث عن نفسك تقول

drink

وعندما نتحدث عن شخص مذكر كان او مؤنث نقول

drinks

May 26, 2019

Googleplay910385

متى نكتب men ...man

July 26, 2019

hayderqaso

why" the man is drink "not correct?!

July 1, 2018

NrH229383

Drinks not drink

August 15, 2019

coco.mama

انا ترجمتها صح ليه يطلع خطأ؟

December 17, 2018

gGPZ10

م فاهمة

April 3, 2019

gGPZ10

حد يفهمني اكثر

April 3, 2019

NuageLabor184190

text

April 25, 2019

NuageLabor184190

text

April 25, 2019

leen659267
June 5, 2019

Remas57837

اتمنى هذا يساعدني لأصبح متعلمه ويكون مستقبلي أجمل

June 26, 2019

FreKingFir

ياخي الكلمه عدله و تحطلي خطا ليش

June 26, 2019

Mahmoud351356

In the present simple we use verb in infintive with You-we-I but we add to verb s -es-ies with he-she-it

August 2, 2019

RafaaAltay
August 4, 2019

wPMR4

هو شخص واحد

August 13, 2019

NrH229383

Winta nhat "the" winta nhat "A"

August 15, 2019
تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.