"I did not eat cheese yesterday."

Tłumaczenie:Nie jadłem sera wczoraj.

4 lata temu

29 komentarzy


g.bakula1

czemu nie uznalo mi zdania Nie zjadlem sera wczoraj

3 lata temu

anadema81

No właśnie, a według mnie powinno bo jest użyty czas przeszły dokonany.

3 lata temu

Yola448704

anadema81 NIE POWINNO.
Termin "czas przeszły dokonany" dotyczy języka angielskiego... Tłumaczy się na czas przeszły języka polskiego. Nie ma potrzeby, żeby na siłę tłumaczyć na dokonane formy czasowników, bo brzmi to po polsku bardzo nienaturalnie i wręcz dziwacznie...
W zdaniu ang. naprawdę nie chodzi o to, czy skończyłeś SER, ale o to, że skończyłeś JEŚĆ (połowa sera mogła jeszcze zostać...)

Treść zdania angielskiego można dokładnie wyrazić tak:
WCZORAJ NIE JADŁEM SERA/Wczoraj nie jadłam sera

1 rok temu

siniakdominik

Tym bardziej, że w podpowiedzi jest właśnie 'nie zjadłem'

2 lata temu

Gregory009

+1?

3 lata temu

skryjek

+1 to samo

3 lata temu

Corleone_8

Minęło już tyle miesięcy i nic się nie zmieniło. Czy moderatorzy mogą wyjaśnić dlaczego zdanie: Nie zjadłem wczoraj sera nie jest poprawne? thx

2 lata temu

mczyk

Dlaczego jako poprawne jest tłumaczenie ciągłej czynności, a dokonanej nie? "nie zjadłem wczoraj sera"

3 lata temu

Draco_Potter

błąd trzeba zgłosić

3 lata temu

TomaszTarn

nie zjadłem powinno uznać

3 lata temu

franekwro

dlaczego nie przyjmuje ,,ja nie zjadłem sera wczoraj''

3 lata temu

Xardas418

Ta wymowa jest czasem masakryczna...

2 lata temu

Jerzy12

Zgłosiłem to co wszyscy.

3 lata temu

xXzulgaming_Xx

dlaczego mi nie uznało nie zjadłem wczoraj sera powinni to kiedyś naprawić :/

2 lata temu

_natalia.x

A to nie jest tak że jak jest did to czasownik jest w formie podstawowej?

1 rok temu

buskes76

bo właśnie tak jest Natalia

8 miesięcy temu

bbc235229

:/

2 lata temu

Domasz

Czemu słowo "Ja" zostało skreślone?

4 lata temu

Yola448704

Bo jest niepotrzebne. I eat - Jem, I ate - Jadłem, I did not eat - Nie jadłem.

1 rok temu

redwhitnes

Mi też nie uznało... Napisałam to samo zdanie, które system uznał za poprawne tylko z małej litery i straciłam jedno życie. Naprawcie to, proszę!

3 lata temu

bbc235229

:/

2 lata temu

mazurka84

Napisałem słowo ja nie jadłem sera i mi nie uznało

3 lata temu

Sobol78

W tym zdaniu było słowo ,,wczoraj''.

3 lata temu

alfa15335

Mogło by też być: tydzień temu,miesiąc temu,a nawet rok temu.

2 lata temu

Lukasenko2525

Drugiej formy czasownika nie stosuje się w past simple przeczeniu?

4 lata temu

Pestonia

Nie, wtedy już jest "didn't" i to świadczy, że zdanie jest w czasie przeszłym.

3 lata temu

alfa15335

Powinno mi zaliczyć ,,I did not ate cheese yestarday" bo ,,ate" to czas przeszły od ,,eat".

2 lata temu

Corleone_8

Twoje zdanie jest błędne. W czasie past simple w przeczeniu z didn't forma czasownika pozostaje w bezokoliczniku.

2 lata temu
Naucz się angielskiego w zaledwie 5 minut dziennie. Za darmo.