Duolingo, dil öğrenmek için dünyadaki en popüler yollardan biridir. En önemlisi, %100 ücretsizdir!

"Bugün pazartesi."

Çeviri:Today is Monday.

3 yıl önce

7 Yorum


saresns

İs koymayınca yanlış saydı

2 yıl önce

ZekiyeAyeH

Evet is siz olmaz

10 ay önce

incikin_
incikin_

İsim cümlelerinde (yani içinde "çalışmak, gitmek, okumak, yaşamak" vb. bir fiil bulunmayan cümlelerde "am/is/are" kullanırız.

Örneğin bu cümlede "is" gerekmez çünkü zaten "work" yüklem:

I work on Monday.

Oysa bu cümlede bir fiil yok;

Today: bugün
Monday: Pazartesi

"Today Monday." YANLIŞ çünkü İngilizcede her cümlede bir fiil/yüklem bulunmalı; oysa burada yok. Biz de cümleye yüklem olarak "olmak" anlamına gelen "AM/IS/ARE"ı getiriyoruz.

"Today IS Monday." DOĞRU

9 ay önce

Anneninelinden

Her cumlede mi is koyacagiz

2 yıl önce

beril75585

Bence bir harfe bile yanlış demesi doğru çünkü sonuçta doğrusunu öğreniyorsun

1 yıl önce

Fatma803213

Today is on Monday olmaz mı

1 yıl önce

incikin_
incikin_

Monday güne verilen ad;

"My favourite day is Mobday."
(= En sevdiğim gün pazartesidir.)

Today is Monday.
(= Bugün Pazartesi.)

On Monday ise zaman belirten bir ifade.

Bir şeyin gerçekleşeceği /gerçekleştiği zamanı belirtirken kullanırız:

We have a meeting on Monday.
(= Pazartesi bir toplantımız var.)

I will see Jane on Monday.
(= Pazartesi Jane'i göreceğim.)

9 ay önce