"He is sixty."

Fordítás:Hatvanéves.

December 26, 2014

16 hozzászólás
Ez a téma le van zárva.


zsu930006

"Hatvan éves" nem így helyes???


Adam1978

Hogy miért íródik egybe, lásd itt: http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh12#117 (a „hatvan” egy elem, az „éves” egy másik elem, tehát kételemű, és az ilyen típusú melléknévképzős kapcsolatokat egybeírjuk, ha összesen csak kételeműek). Tehát: hatéves (1+1), hatvanéves (1+1), de: hatvanegy éves (2+1), hat másodperces (1+2), hatvanegy másodperces (2+2).


vasvariistvan

Örülök a frappáns összefoglalódnak.


BadovicsBlanka

ő hatvan miért nem jó?


csakiistvan

én is ezt írtam, nem értem


ImreIhring

A "hatvan"-at kírva nem fogadja el


judit62

az hogy "éves" miből derül ki? ha nincs mellette semmi egyéb utalás bármire, akkor csak ezt jelentheti?


Abenhakan

Igen, ezt az angol így mondja röviden. Eredetileg a mondat ugye így hangzik "He is sixty years old".


judit62

Igen, ebben az utóbbi alakban ismertem én is eddig csak, köszönöm.


mastinaro

Ha korábban elfogadta, hogy húsz vagyok, akkor itt miért nem fogadja el az ő hatvan megoldást?


Abenhakan

Valószínűleg túlzottan kollokviálisnak éreztük ezt a megoldást.


TarnaiMiklos

Ezt úgy érted, hogy mi magyarok is mondunk néha ilyent, de le csak az angolok írják így.


Abenhakan

Igen, magyarul nem nagyon szokásos ez a forma.


TarnaiMiklos

És ez egybe írandó: hatvanéves


VargaSndorn

Mely számok esetén helyes, ha egybeírjuk? Szerintem akkor, ha jelzőként használjuk: százéves kút...

Tanulj angolul mindössze napi 5 percben. Ingyen.