A Duolingo a világ legnépszerűbb nyelvtanulási módszere. És ami a legjobb, teljesen ingyenes!

"He is sixty."

Fordítás:Hatvanéves.

3 éve

18 hozzászólás


BadovicsBlanka

ő hatvan miért nem jó?

2 éve

csakiistvan

én is ezt írtam, nem értem

2 éve

zsu930006

"Hatvan éves" nem így helyes???

2 éve

VargaSndorn

Szerintem így is helyes. Nekem sem fogadta el.

2 éve

Nori0307

Nekem sem. Pedig más mondatban próbáltam számmal írni, akkor az nem volt jó.

2 éve

malackutya

De!

2 éve

ImreIhring

A "hatvan"-at kírva nem fogadja el

2 éve

Adam1978
Adam1978
Mod

Hogy miért íródik egybe, lásd itt: http://helyesiras.mta.hu/helyesiras/default/akh12#117 (a „hatvan” egy elem, az „éves” egy másik elem, tehát kételemű, és az ilyen típusú melléknévképzős kapcsolatokat egybeírjuk, ha összesen csak kételeműek). Tehát: hatéves (1+1), hatvanéves (1+1), de: hatvanegy éves (2+1), hat másodperces (1+2), hatvanegy másodperces (2+2).

1 éve

vasvariistvan

Örülök a frappáns összefoglalódnak.

3 hete

judit62

az hogy "éves" miből derül ki? ha nincs mellette semmi egyéb utalás bármire, akkor csak ezt jelentheti?

3 éve

Abenhakan
Abenhakan
Mod

Igen, ezt az angol így mondja röviden. Eredetileg a mondat ugye így hangzik "He is sixty years old".

3 éve

judit62

Igen, ebben az utóbbi alakban ismertem én is eddig csak, köszönöm.

3 éve

mastinaro

Ha korábban elfogadta, hogy húsz vagyok, akkor itt miért nem fogadja el az ő hatvan megoldást?

3 éve

Abenhakan
Abenhakan
Mod

Valószínűleg túlzottan kollokviálisnak éreztük ezt a megoldást.

3 éve

Tarnai
Tarnai

Ezt úgy érted, hogy mi magyarok is mondunk néha ilyent, de le csak az angolok írják így.

3 éve

Abenhakan
Abenhakan
Mod

Igen, magyarul nem nagyon szokásos ez a forma.

3 éve

Tarnai
Tarnai

És ez egybe írandó: hatvanéves

2 éve

VargaSndorn

Mely számok esetén helyes, ha egybeírjuk? Szerintem akkor, ha jelzőként használjuk: százéves kút...

2 éve