"ThemonthendsonMonday."

الترجمة:ينتهي الشهر يوم الاثنين.

منذ 4 سنوات

12 تعليقًا


Luay_Ok

لماذا استخدمنا on

ومتى نستخدم on , in , at ,for ,to ,from , that

منذ 4 سنوات

habibaellamey

بنستخدم On للأيام ولها كمان معنى على لما نشير للأشياء، و in لها استخدامات كتيرة جداً، و at للأوقات والأماكن، to بنستخدمها في الرسايل وفي وصل الكلمة الأولى بالكلمة التانية زي I go to school وصلت ذهابي بالمدرسة ولها برضه استخدامات كتيرة بما إن معناها إلى، from عكس to ومعناها من، أما that معناها ذلك وبنستخدمها في الإشارة لشيء ما وكمان بتيجي كاسم موصول اللي هو الذي للعاقل ولغير العاقل؛ أتمنى أكون أفدتك :)

منذ 3 سنوات

KamelAbuza

ممكن تقيدني كمان استخداماته

منذ سنة واحدة

Amgad
Amgad
Mod

كل الأيام تأخذ On

منذ 4 سنوات

Luay_Ok

شكراً

منذ 4 سنوات

mohamed46328

شكرا

منذ 3 سنوات

ahmedtt2
ahmedtt2

In for months.

On for days.

At for hours.

منذ سنة واحدة

q1eu

وكمان in تعني.. في ..

منذ 3 سنوات

ThabetThab2

دائما on مع الايام و in مع الاشهر واستخدماتهم عديدة وكثيرة

منذ سنتين

0PFx1

لما ذا نستخدم الs مع end

منذ سنة واحدة

Elise.Safa

نهاية الشهر يوم الاثنين

منذ سنة واحدة

gHAr16

I wrote" the month ends on Monday" and gives me WRONG!!!!!!!!!!!!!!!!-!

منذ 7 أشهر
تعلم الإنجليزية في 5 دقائق فقط يوميًا. مجانًا.